fallback

Производители инвестират 50 млн. долара в холограмни дисплеи

Hyundai, Stellantis и Jaguar Land Rover възприемат този нов технологичен подход

Базираната във Великобритания компания Envisics, пионер в сферата на холографските технологии обяви, че е получила повече от 50 милиона долара като част от последния кръг на финансиране за разработване на Head-Up дисплеи с разширена реалност (Augmented Reality Head-Up Display AR HUD), информира Carbuzz.

 

 

Виртуалната реалност (VR) и разширената реалност (AR) са често срещани технологии за 3D виртуални изображения през последните години. Разликата между двете е, че VR създава 360-градусов виртуален свят и потапя вашето възприятие за него чрез устройства за носене.

Разширената реалност (AR) наслагва информация, изображения, видео и аудио върху реалната среда под формата на виртуални изображения, за да увеличи взаимодействието между визуалните ефекти и околната среда.

 

 

Компания Envisics е лидер в Head-Up дисплеите с разширена реалност - функция, която скоро ще дебютира в Cadillac Lyriq (на снимката горе) през 2024 г. След Hyundai Mobis, предишен инвеститор в компанията Envisics, британците също така са получили средства от Stellantis и InMotion Ventures - подразделение на Jaguar Land Rover (JLR). Филиалът за автомобилни технологии на Hyundai е в челните редици на авангардни технологии и наскоро представи няколко впечатляващи функции.

„Hyundai Mobis очаква да предостави следващо поколение AR-HUD с авангардна холографска технология и да достави интуитивен, безопасен и удобен мето на взаимодействие между човек и машина (Human Machine Interface HMI) на глобалните производители на автомобили чрез укрепване на нашето партньорство с Envisics“, каза Йонгон Хан от компанията.

 

 

Въпреки, че от Hyundai не са казали кога холографският head-up дисплей ще достигне до техните автомобили, Cadillac ще въведе функцията по-късно тази година. General Motors ще бъде първи в сегмента, когато пусне Envisics второ поколение AR-HUD в Lyriq.

„Нашето сътрудничество с Envisics преминава в производство тази година, тъй като добавяме AR-HUD технология към изцяло електрическия Cadillac Lyriq от 2024 г. - каза Санди Липскомб от GM. - Тази иновация ще повиши допълнително изживяването при шофиране в Lyriq, добавяйки втора равнина на графики, които дават на водаите по-завладяваща информация, интегрирана в естественото им зрително поле."

 

 

Очаква се превозните средства под шапката на Stellantis и тези на JLR също да получат Head-Up холографски дисплеи през следващите месеци. Интересното е, че JLR беше първият производител на оригинално оборудване (OEM), който внедри технологията на Envisics още през 2010 г.

„Нашите решения са изключително подходящи за изискванията на OEM и предоставят платформи, които позволяват създаването на уникални изживявания“, каза д-р Джеймисън Крисмас, главен изпълнителен директор и основател на Envisics.

 

 

Холографският Head-Up дисплей на Envisics има потенциала да направи пътуването много по-безопасно от преди, като шофьорите не трябва да откъсват очи от пътя, а цялата необходима информация се показва точно пред тях, както е показано на изображенията.

Въз основа на проучване компанията Envisics прогонозира, че пазарът на AR HUD ще отбележи общ годишен ръст от 28%, нараствайки от 1,6 милиона единици през 2022 г. до 19,1 милиона през 2032 г.

BMW също работи върху свой собствен Head-Up дисплей от следващо поколение, предварително представен от концептуалния автомобил BMW i Vision Dee.

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Предлагам аз да бъда човека за редакция. Обичам правописа и аглокатността. Не допускам грешки. Не търся и някаква баснословна сума.
  • #6
    Владо ( преди 1 година )
    Automedia, не Ви отива да допускате толкова много правописни грешки.Наемете един служител, който да редактира статиите Ви преди качването им на сайта.Грозно и непрофесионално е да допускате такива пропуски.Тук четат и подрастващи - не е редно да показвате как НЕ трябва да се пише...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Безспорно ще е добра екстра, но сигурно много скъпа поне в началото докато не се въведе масово. За сега ще си остана с обикновения ХУД, който също е доста практичен и полезен, но не е на това ниво, което ни представят в статията. Разбира се може и без тези екстри, но когато човек иска да се поглези и да е в крак с технологиите си иска всяко такова нововъведение. Преди 30 г. да имаш ел.стъкла и климатик в колата беше върха, но всичко се развива исега тези неща са стандартно оборудване.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    3ти пробвал ли си на БМВ проекцията на екрана или говориш колкото да правиш вятър? Е ако си пробвал, и го умножиш по цялото предно стъкло... не ми говори дали няма да е разсейващо. Ако не си, ми пробвай, после ще говорим пак.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е нито опасно нито отвлича вниманието защото е на предното стъкло, опасно е да се гледа навигация сложена ниско както все още правят някои производители или да се показва карта и навигация на мястото на оборотомера и скоростомера защото когато гледаш дам губиш пътя изцяло.
  • #2
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Не ми се иска и да си помисля даже какво би се случило при евентуална повреда на тази система...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Пари пръснати на вятъра за откровенни глупости. Може да изглежда хубаво, но е ненужно. Извън компютърните игри, всички такива изображения, нотификации, разсейват повече отколкото помагат.
fallback
Последни