fallback

Kia показа електрическия си флагман

EV9 ще бъде най-големият и технологично напреднал SUV на марката (ВИДЕО)

Корейската компания Kia повдигна завесата на флагманския си кросоувър, като показа видео и тъмни изображения на предната част и силуета на изцяло новия си електрически EV9, който ще бъде представено официално в края на март.

 

 

Kia EV9 ще бъде най-големият и технологично напреднал електрически кросоувър на марката, съобщи AutoExpress. Ще се отличава от останалите модели на с характерен силует, но серийната версия на кросоувъра ще бъде много подобна на концепцията EV9, показана миналата година. Електромобилът ще запази необичаен силует и впечатляваща визия отпред и отзад.

Без много подробности от Kia анонсират, че подобно на EV6, и моделът EV9 е разработен на базата на специалната глобална платформа за електромобили E-GMP (Electric Global Modular Platform), която ще позволява инсталирането на батерия с голям капацитет.

 

 

Големият седемместен електрически кросоувър отпред ще получи характерната графика на Kia, като се изоставя традиционната радиаторна решетка. Задните светлини ще се простират по D-колоните и до малък спойлер на покрива.

Интериорът все още се пази в тайна, но се съобщава, че вътрешната облицовка ще бъде направена от рециклирани пластмасови бутилки и вълнени влакна. Подът ще бъде покрит с преработени стари риболовни мрежи, като фирмата казва, че планира постепенно да премахне всички животински кожи в колите си.

Очаква се интериорът на EV9 да черпи вдъхновение от радикалната седемместна кабина на концептуалния автомобил (на снимката долу), макар и без самоубийствени врати. 27-инчовият широкоекранен дисплей би бил един от най-големите, монтирани в сериен автомобил и ще е високо на таблото.

Също така се очаква сравнително минималистичен дизайн на кабината с малко физически бутони. Автомобилът ще има 21-инчови джанти и масивни разширения на калниците.

 

 

Размерите Kia EV9 са следните: дължина 4930 мм, ширина 2055 мм, височина 1790 мм, междуосие 3100 мм. С тези размери и триредови седалки ще си съперничи с Mercedes-Benz, BMW и Audi както и с предстоящия Hyundai Ioniq 7.

Според неофициална информация електромобилът ще се предлага във версии със задно задвижване с 200 к.с. и задвижване на всички колела с 400 к.с. Максималният резерв на мощност ще бъде за повече от 450 км.

 

 

Разгръщането на електрическата гама на Kia започна с EV6, а корейската марка има още девет електрически превозни средства в процес на подготовка до 2027 г. Първият от тези нови модели ще бъде големият SUV EV9.

Наскоро бе публикувана информация за предполагаеми цени, които започват от $56 000 за базовия модел с 200 к.с и достигнат $73 000 за флагмана с 400 к.с. Но това е неофициално.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    И защо смяташ че едното изключва другото? При електромобила имаш много повече опции да шофираш забавно, отколкото при автомобилите с ДВГ. Можеш да си изключиш абсолютно всички системи за сигурност и подпомагане на водача и да караш необуздан звяр. Можеш да си избереш дали да караш автомобил с предно или задно предаване и първата обиколка да я направиш с предно, а втората със задно и да изпиташ съвсем различни емоции. Можеш да намалиш скоростта и ускорението, преди да дадеш автомобила на някой др
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    Няма лощо в ускорението и икономичността, просто има една граница след която ... ти ли си караш колата или тя тебе? Не вж нужда чак толкова да се измества човека, аз обичам да шофирам и да си вземам решенията, не искам електроничката да го прави вместо мен, пък и не живея в колата, само се придвижвам с нея. Толкова внимание на домовете си не обръщаме, като технологичност, колкото на колите,,, Има някаква безсмисленност от едион момент нататък. Вероятно системата използва пристрастността ни към к
  • #5
    asd ( преди 1 година )
    Кво толкос го крият тоя кошер.... :D
  • #4
    ЕV ( преди 1 година )
    Важното е да бучи и да пуши , само че вече много станахте с пушещите бараки и в трафика вече не се диша. Тези дето им са скучни, нека помолят някой приятел с Тесла или Етрон да им дадат по едно "кръгче" и после ще пеят друга песен.А относно Киата - голям квадрат. Последно време се излагат с тези ръбати коли, но пък за всеки влак си има пътници.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Наистина е адски скучно да вдигаш 100 за две секунди, съвсем друго си е да слушаш звука на 20-годишния дизел и да се насладиш на 20 секундното ускорение до 50 км в час за да стигнеш максималната позволена скорост в града. Това е като да сравняваш влак с парен локомотив и Маглев. Ако ти се наложи, кой от двата влака би избрал?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно.... Все се питам - абе кому са нужни тези все по-напреднали технологично, разбирай все по-скъпи и капризни, автомобили? ..
  • #1
    Дидо ( преди 1 година )
    Тия електрички са толкова бездушни, че нямам думи просто. Зорлем ще ни лишат и от това удоволствие.
fallback
Последни