fallback

Бъдещите Mercedes-и: Автопилот до 130 км/ч и навигация от ново поколение

Германците представиха операционната система MB.OS, която ще дебютира след 3 години

Очаква се, че още през 2025 г., бъдещата MMA платформа на Mercedes ще отреди почетно място на софтуера, благодарение на нова операционна система, наречена MB.OS. Тази вътрешна електронна архитектура ще включва по-специално навигация на Google Maps и ще подобри възможностите за автономно шофиране.

Разработено вътрешно, но отворена за партньори - така Mercedes представя бъдещата си електронна архитектура, наречена MB.OS, която ще бъде пусната в средата на десетилетието. Много амбициозна, тази нова инфраструктура няма да се ограничава само до управление на информационно-развлекателни системи.

Това ще бъде истинска операционна система, способна да контролира безброй софтуери, като Windows или Mac OS, с които се оборудват вашите компютри. Едно от обещанията на германците е да направат автономното шофиране много по-ефективно и интересно. Отдалечени актуализации  и редовни и по-персонализирани подобрения също са в плановете на Mercedes, като естествено много от тях ще бъдат платени. Но най-примамливото съобщение несъмнено е пристигането на много модерен партньор в автомобилната индустрия днес, Google. 

Този дигитален гигант ще предостави специфична версия за бъдещия Mercedes на известната си навигационна система Google Maps, известна по-специално със способността си да се адаптира много бързо към трафика. Приложението Youtube, друга собственост на Google, също ще бъде автоматично интегрирано, поне на европейския и американския пазар.

В други страни като Китай, местните еквиваленти ще бъдат предпочитани. Що се отнася до настоящите модели, те ще могат да се възползват отчасти от тази асоциация. От днес трябва да започне актуализация за някои от тях, за да се добавят подробности за Google Places. Услуга, която изброява информация за повече от 200 милиона точки, като снимки или потребителски отзиви.

В по-далечно бъдеще сътрудничеството може да се разшири и до използването на изкуствен интелект, предоставен от Google Cloud. От друга страна, за разлика от Renault, Volvo или Polestar, Mercedes отказва да използва операционната система Android Automotive на американската мултинационална компания. Германската марка иска да запази своята независимост по този въпрос. 

За помощни средства за шофиране германците работят и с други партньори. Главен сред тях е Nvidia, световният лидер в компютърните технологии. Mercedes ще разчита на своя опит, за да оборудва всичките си бъдещи модели със суперкомпютър и сензори, които са дори по-ефективни от тези, които в момента присъстват в S-класата.

При по-евтините модели, автономното шофиране ще остане ограничено до ниво 2, което изисква да държите ръцете си на волана и да сте нащрек. Но тя трябва да може да реагира по по-подходящ начин, особено в града. Ниво 3, което този път ви позволява да отпуснете бдителността, от своя страна ще може да се използва до 130 км/ч., което е голяма крачка напред от 60-те км/ч, които в момента позволява при S-класата, първият сериен модел, предлагащ тази технология.

Този напредък ще бъде възможен по-специално благодарение и на нови лазерни сензори (LIDAR), разработени със специалиста Luminar. И накрая, Mercedes дори иска да стигне до ниво 4. По този начин шофьорът може да остави колата си на входа и да я остави да паркира сама.

За да видим пристигането на тази MB.OS, която обещава много други нови функции, ще трябва да изчакаме до средата на десетилетието и пристигането на новата MMA платформа. База, посветена на компактните модели, чийто брой Mercedes иска да намали в бъдеще, за да предпочете горната част на гамата, която е по-печеливша.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста кич, дори и на евтин китайски таблет както беше до скоро не го мяза, нещо като електронна игра с камери за стрийминг за жендъри.
  • #4
    Пеньо ( преди 1 година )
    Евала на мерцедес, държат си на своето и няма да има бъгави приложенийца, надявам се. Освен ако тяхната операционна система не изисква да плащаш за да дишаш въздух в купето и да ти подгрява седалките и т.н. Или пък да иска да си плащаш за да ти се активира огледалото за обратно виждане.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    "да направат автономното шофиране много по-интересно" - интересно е последното, което искам да ми е автономното шофиране.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    А дали автопилота ще може да се включва по всяко време до скорости 130 км в час или и това ще става като сегашния автопилот, който не стига че може да се ползва до скорости от 60 км в час по автомагистрала, но и може да се включи само на две-три предварително одобрени магистрали в германия които са картографирани прилично. И кой и д и от би си включил автопилота за да го вози с 60 км в час по магистрала?
  • #1
    пена ( преди 1 година )
    Леле, тия са много зле. Измислят колелото за пореден път...
fallback
Последни