fallback

Защо трябва да се регулират дюзите за миене на стъклото през зимата

Ефективността на тази система спада през студения сезон

Измиването на предното стъкло през зимата е постоянно главоболие за много собственици на автомобили. Дюзите не пръскат. Стъклото е мръсно. Навън е тъмно, но трябва да се придвижвате. В резултат на това течността за чистачки се консумира с безпрецедентна скорост, но положението не се подобрява. Има обаче изход от тази ситуация. Просто има нужда от малко корекция на системата. Как да направите това, ви разказваме сега.

Много шофьори отбелязват, че през зимата дюзите за миене на предното стъкло не са толкова ефективни, колкото биха искали. Те не доставят течност в правилните точки на стъклото. В резултат на това трябва да използвате течност за чистачки много по-често. Което е досадно и води до допълнителни проблеми и разходи. 

Нека да разберем защо ефективността на тази система пада толкова много през студения сезон. Първо, проблемът се дължи на факта, че зимният въздух е много по-плътен и по време на шофиране оказва по-голям натиск върху предното стъкло, което не позволява на зимната течност да достигне средната част на ветроупорното стъкло. В резултат на това много често се изчиства само най-долната му част.

Второ, нещата завият и от физичните свойства на самата течност. Все пак ние използваме "безалкохолна" лятна течност през лятото. Специфичното тегло на лятната течност е 997 kg/m³. И настройката на дюзите, като правило, се извършва специално за за летния период. А през зимата използваме течности на основата на етилов алкохол, плътносттана които е по-ниска - само 789 kg/m³. Тя е по-лека, така че е по-трудно за помпата да създаде правилното налягане.

С други думи, масата на струята на изхода на дюзата е с 20% по-малка и студената струя плътен въздух успява да я спре много по-рано. Освен това, когато температурата спада, вискозитетът на течността също се увеличава. Тоест налягането на изхода на дюзата пада още повече. Нарастват и загубите за изпомпване на течност през системата от тръби, тройници и клапани. И за да постигнете поне минималния приемлив резултат, трябва постоянно да използвате цимната течност, като консумирате течността буквално с темпото на разхода на гориво.

Ефективността на зимната течност може да бъде значително увеличена чрез извършване на проста сезонна настройка. Тъй като проблемите са свързани с общия спад на налягането в системата, се налага регулиране на позицията на дюзите, така че те отново да пръскат стриктно в правилните точки, препоръчани от производителя. И след това ги повдигаме още малко по-високо, компенсирайки влиянието на студения въздух при шофиране с висока скорост.

Между другото, в допълнение към тази необходима настройка, не забравяйте за електрическия мотор на помпата. Преди началото на зимния сезон е препоръчително да почистите контактите му и да проверите напрежението върху тях. В крайна сметка дори лекото му намаляване ще доведе до значително намаляване на скоростта и спад на налягането в системата.

fallback
  • #7
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Не можах да дочета докрай! Заболя ме главата.
  • #6
    112 ( преди 1 година )
    Да проверите напрежението между контактите....... КО.....НЕ.....Кога????Абе четете ли какво пишете????
  • #5
    Бай Х ( преди 1 година )
    Преписването от руски сайтове е вредно за вашето здраве и психика !!!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ела да ми настроиш пръскалките на Артеона, че не мога да се сетя как ще стане точно или да замериш напрежението на помпата
  • #3
    Камен ( преди 1 година )
    Не е така! Най-добре е да се свали стъклото и да се измие на чешмата.
  • #2
    subzero ( преди 1 година )
    що за глупости !
  • #1
    Психо ( преди 1 година )
    Утре статия с компресор ли да помпим гумите или с ръчна помпа
fallback
Последни