fallback

3 неща в колата, които трябва да се смажат преди зимата

Процедурата не е сложна и може да ви спести много нерви и пари

Сезонното смазване на автомобили е процедура, която много собственици често пренебрегват. Но нe е редно! В крайна сметка колата не е просто парче желязо, а истински „организъм“. И ако определени компоненти не се третират със смазочни материали, тогава можете да си създадете много проблеми и дори да се окажете в автосервиз. Не е нужно да сте експерт, за да знаете, че за една кола трябва да се грижите така, че да служи вярно дълго време. Следователно е невъзможно да се пренебрегне процесът на смазване на някои жизненоважни елементи по време на настъпването на зимата.

Гумени уплътнения

И преди всичко уплътненията, които при лятна експлоатация интензивно изсъхват от слънчевите лъчи. А химикалите, мръсотията и влагата в коктейл с рязък спад на температурата създават още по- агресивна среда за гумените продукти . Затова не пренебрегвайте обработката със силиконова смес на уплътненията на врати, прозорци и дори пластмасови елементи, които са изложени на риск от деформиране и изкривяване. Заедно със свойствата на еластичност, смазката ще помогне за защита на елементите от реагенти.

Механизъм на преден капак

Заключващият механизъм на предния капак също изисква обработка, тъй като поради изобилието от мръсотия и същите реактиви, може просто да не се отключи в един момент. Още повече, че при съвременните коли се използва по-рядко. Много по-лошо е обаче, ако заключващият механизъм на двигателното отделение се повреди поради несмазване и остане в отворено положение и сте в движение. Следователно литиевата грес ще бъде полезна и в този случай.

Ключалки на вратите

Разбира се, не е излишно да вдъхнете живот на ключалките на вратите. Функцията за дистанционно отключване и централното заключване са, разбира се, прекрасни, но от скреж и прах, ключалките се повреждат. Тогава ще бъде много по-трудно да отворите вратата с ключ, ако това ви се наложи. Има авто химия, която помага при такива ситуации, но не бъдете мързеливи: все пак е по-добре проблемът да се предвиди, отколкото да се "лекува" по-късно.

fallback
  • #9
    Баба Цоца ( преди 2 години )
    Четвърто да не забравяме и задния диференциал на автора на статията
  • #8
    Зимно гресиране ( преди 2 години )
    Вчера смазвах комшийката,остана доволна.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо тряба да се смаже жената в колата, докат протече...
  • #6
    Объркан съм! ( преди 2 години )
    Моята кола няма ключалки. Мога ли да смажа нещо друго, за да изпълня плана?
  • #5
    Don Olivares ( преди 2 години )
    Статията уплътнява малкото останали свободни мозъчни гънки на интелигентните хора!!!А колкото до 30г. Коли и тези дето ги карат със скрити ключалки мога само да уточня,че ако всеки човек види процеса за преработка на руда до метал- алуминий,желязо и т.н ,колко е токсичен и осмисли последствията му след години върху земята едва ли ще се тупа в гърдите( ако му се нагъне сивото) ,че колата му от 15 г.няма ключалки ,и че е нова!!!
  • #4
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ако ще ходите по джендемите в голям студ, вземете зареден телефон, одеяла и шише бренди. При необходимост се ползват в същия ред. Ако ще ходите из големи джендеми, добавете и къмпингова газова бутилка с някакъв нагревател и пакет сухари (поне)......
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    а кога статия за смяна на батерия на дистанционно или за выншна батерия за смартфон за да не стоите зимата пред колата и да треперите от студ като кучета
  • #2
    BMW Technik ( преди 2 години )
    WD40 за ключовото палене, и Бяла кърпичка напръсквате обилно докато течноста излезне и забърсвате.. Така няколко пъти, докато изкарате всички фини стружки от търкането на ключа :) Ще бъдете изненадани каква мръсотия излиза от ключалката за запалване на Автомобила! Спестява много главоболия ако блокира механизма
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    От 20 години нямам кола, която да има видими ключалки. Знам, че имат скрити ключалки, но никога не съм ги ползвал. Вероятността като са покрити и без да се ползват да се повредят по време на нормална 10-15 годишна експлоатация, клони към нула. Поредна ненужна статия за коли по-стари от 30 години, за които трябва да се допишат още 10 страници.
fallback
Последни