fallback

Euro NCAP затяга изискванията за безопасност от 2026 година

Навлизането на електромобилите налага промени в тестовете и оценяването

Напредъкът в технологиите и особено сигурността, заедно с новите европейски регулации, карат независимата организация за оценка на безопасността на автомобилиге Euro NCAP да направи крачка напред. Европейският орган представи своите нови критерии, които ще актуализира на всеки три години.

Благодарение на тях желаните от производителите пет звезди на Euro NCAP ще бъдат все по-трудни за постигане от 2026 г. Основното, на което ще се наблегне при оценяване, е работата на асистентите за шофиране, които играят ключова роля в новата мобилност и насърчават пътната безопасност по пътя към автоматизирано и автономно шофиране. Важно е новите автомобили да осигуряват безопасност при шофиране, предотвратяване на инциденти, защита при удар и пасивна безопасност.

Едно от нововъведенията са виртуалните тестове, които ще бъдат включени в оценяването през 2030 г. Те са предназначени да подобрят защитата на пешеходците, като са добавени към осемте нови критерия, които засягат електрическите превозни средства:

- тестване и оценка на спомагателни и автоматизирани системи за подпомагане на водача;

- оценка на технологията за следене на умората на водача;

- изисквания за допълнително подобряване на реалната ефективност на технологията за подпомагане на ускорението;

- тестове за активна безопасност, които по-точно симулират реалната пътна среда и изследват дизайна на интерфейса човек-машина "HMI";

- тестване на функциите за безопасност, осигурени от комуникацията между превозните средства, инфраструктурата и околната среда;

- Тестове за пасивна безопасност, които обръщат повече внимание на равенството между половете и остаряването на водачите и пътниците;

- оценка на риска от пожар и термично изтичане на електрически превозни средства;

- насърчаване на най-добрите практики за безопасност на превозните средства и достъп до данни.

Euro NCAP също се фокусира върху безопасността на мотоциклети, скутери и тежкотоварни превозни средства - три типа, които все повече участват в катастрофи със сериозни човешки последствия. За тях се разработват специални тестови сценарии, различни от тези на леките автомобили.

Агенцията по безопасност възнамерява да засили усилията си, за да допринесе за програмата на ЕС Vision Zero, която има за цел да предотврати смъртните случаи и тежките наранявания в пътния трафик до 2030 г.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще проверяват ли батериите - колко лесно се палят и колко невъзможно се гасят?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко по малко ще вдигат нивото.Освен това и 3 звезди по новите стандарти да покриват се равнява на 5 звезди преди едно десетина години
  • #2
    До долния ( преди 2 години )
    Dacia пък кога е покривала пет звезди за сигурност е защо смяташ, че за в бъдеще ще си го постави за цел?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест една нова Дачия ще струва колкото е струвал нов Мерцедес преди 10-15 години
fallback
Последни