Преминаването към електромобили вече се случва и регулациите за емисиите се затягат за автомобилите с вътрешно горене. Някои автомобилни производители намалиха обема на двигателите до 3- и 4-цилиндъра дори в своите най-мощни модели.
Само преди от Audi обявиха, че тяхното спортно подразделение няма намерение да използва малки двигатели за своите RS-модели, а сега същото сториха и от BMW M. Неговият шеф Франсискус ван Мийл заяви, че М-дивизията на BMW няма планове да произвежда 3- или 4-цилиндрови модели с висока производителност.
Баварците вече представиха най-малкия си спортен модел – M2, като той получи 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, развиваш 460 к.с. и 550 Нм въртящ момент. Това ще бъде последният неелектрифициран модел на марката, но BMW M няма да комбинира електрифицираната конфигурация с 3- или 4-цилиндрови двигатели. Бъдещото преминаване към хибридна настройка може да разочарова някои фенове, но в BMW се надяват, че те ще приемат добавената ефективност и производителност.
В същото време големият конкурент – Mercedes-Benz, избра именно хибридна задвижваща система с 4-цилиндров мотор за новия AMG C63. Мощността на агрегата е впечатляващите 671 к.с. и 1019 Нм въртящ момент, което позволява на луксозния седан да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди.
Въпреки, че няма да предлага модели с малки автомобили, BMW M вече произвежда електрифицирани модели. Представеното неотдавна XM развива 650 к.с. и 800 Нм, като неговата хибридна система включва туин-турбо V8 двигател. Очакваното с огромен интерес следващо поколение на M5 също ще бъде с с plug-in хибридна система, докато следващото M3 ще е изцяло електрическо, като ще използва платформата Neue Klasse.