fallback

Китайска летяща кола дебютира пред публика в Дубай

XPeng X2 е за бъдещи градски полети на ниска надморска височина (ВИДЕО)

Създадената от китайския производител Xpeng Inc летяща кола направи първия си публичен полет в Обединените арабски емирства, съобщи Insideevs. X2 е двуместен електрически самолет с вертикално излитане и кацане (eVTOL), който се повдига от осем витла - по две във всеки ъгъл на превозното средство. Безпилотният, 90-минутен тестов полет в Дубай, беше описан от неговия производител като „важна база за следващото поколение летящи коли“.

 

 

Пазарът на градска въздушна мобилност е далеч от бурното развитие на автомобилния, но все по-често виждаме не само информация за работа в тази посока. Самата компания Xpeng Inc декларира, че работи за пускането на електрически самолет за международните пазари.

„Ние правим стъпка по стъпка към международния пазар - каза Мингуан Киу, генерален мениджър на Xpeng Aeroht - Първо избрахме Дубай, защото е най-иновативният град в света.“

 

 

Двуместната електрическа летяща кола XPeng X2 е предназначена за бъдещи градски полети на ниска надморска височина, особено пътувания на къси разстояния за разглеждане на забележителности, а и за медицински транспорт. Това е първото публично показване на XPeng X2 след завършване на специфичната оценка на риска при операциите и получаване на специално разрешение за полет от Дубайската служба за гражданска авиация (DCAA). Над 150 души станаха свидетели на демонстрационния полет в деня на откриването на технологичното изложение GITEX Global в Световния търговски център в Дубай.

По време на демонстрационния полет XPeng X2 получи оценка от рецензентите на DCAA за стабилността и стандартизацията на целия процес на полетна експлоатация. Това обаче не беше много сложен полет, тъй като видеото показва как летящата кола излита вертикално и кръжи на метри над земята по начин, подобен на дрон.

 

 

Разработеното и произведено от филиала на китайския автомобилен производител превозно средство се отличава с минималистичен дизайн във формата на сълза със затворен кокпит за ефективна аеродинамична производителност и цялостна структура от въглеродни влакна за намаляване на теглото.

XPeng X2 е с два режима на шофиране - ръчен и автономен. Твърди се, че последният предлага на пътниците безопасно и интелигентно летателно изживяване с лесни операции за стартиране, връщане и кацане с натискането на един бутон.

Вижте още снимки на XPeng X2: (ГАЛЕРИЯ):

XPeng X2, използван по време на демонстрационния полет, е модел от пето поколение, но в момента компанията работи върху версията от шесто, която ще донесе значителни подобрения. Бъдещият модел ще бъде оборудван както с ръчни, така и с автоматични режими на управление на полета и ще може да се движи във въздуха и по пътищата - автомобилът от пето поколение може само да лети, но не и да шофира. 

XPeng Aeroht ще разкрие информация за конфигурацията, външния дизайн и въздушния метод на задвижване на шестото поколение XPeng X2 на 1024 XPeng Tech Day на 24 октомври 2022 г.

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, наред с шофьорския и летателен PPLA глокс ще трябва
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Шумът от такъв голям дрон ще е непосносим. Да не говорим колко е опасно.
fallback
Последни