fallback

Ако колата ви е с АГУ, въздушният филтър също се нуждае от грижи

Освен по-честата смяна, той е добре и да се почиства редовно

Повечето собсвеници на моторни превозни средства сменят въздушния филътр и този за въздух в купето ведтъж годишно или на всяка периодична смяна на масло. Има обаче и такива шофьори, които го семнят доста по-рядко. Но знаете ли, че има и педанти, които преди лятото почистват въздушните филтри на колата си.

Това може да се прави, когато филтрите са на средата на своя живот. Процедурата не е популярна, защото въпросните филтри са евтини, но ако автомобилът ви е снабден с газова уредба, то освен по-честата им смяна е добре и да ги почиствате от време на време. Ето как най-лесно става това.     

Трикът се отнася за въздушните филтри - кабинен и стоящ в двигателното отделение. Дори все още да не е дошло времето да ги смените, ако колата ви е с АГУ (тук основно става дума за фъздушния филтър на двигателя), не бъдете мързеливи - извадете ги и ги почистете с прахосмукачка, докато са топли.

При горещо време прахът и другите замърсители ще бъдат по-лесно отделени от филтърните елементи. Що се отнася до въздушния филтър на купето, препоръчваме (ако е възможно) да го поставите цял ден на слънце. Така топлината и ултравиолетовите лъчи ще убият възможно най-много от бактериите, живеещи там.

fallback
  • #5
    Ъъъъъ ( преди 2 години )
    Е щом има бактерии върху филтъра да го напръскам с антибактериален гел за ръце. Да не вземе двигател да се разболее или да се продриска. Една доза против ковид в резервоара ако сложа иначе може да подсмърча.,.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Като извадиш въздушни филтър винаги има зона която остава като нова Така може да сравниш и да видиш колко е зацапан. както каза колегата Ако караш нормална държава след 30 хиляди километра Почти няма разлика
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    За колите на газ е важно да се сменят не въздшните филтри, а филтрите за течната и газова фаза на газта. Въздушният филтър се сменя на същия период от време, както и с бензина. Другото са приказки на дървени философи.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    *** втората снимка въздушния филтър е за кофата. Никакво чистене и никаква прахосмукачка няма да му помогнат.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    По спецификации филтърът на купето и въздушния се сменят на всеки 2 смени на маслото, т.е. на 30 000 км. Това е за Германия. На тези км. филтрите изглеждат почти като нови. В БГ предполагам трябва да е по-често смяната, предвид прахоляка и мръсотията навсякъде. По-рано, като карах коли 2-ра ръка на всеки 10 000 км сменях маслото и всички филтри. Мисля, че това е най-доброто да се прави. Не струват много филтрите и всеки може да си го позволи веднъж в годината примерно.
fallback
Последни