fallback

Новият руски електромобил се оказа стар китайски модел

Липецкият завод ще произведе над 242 000 коли Evolute през следващите 11 години

Новата руска марка Evolute обяви през месец март, че Липецкият моторен завод ще произведе повече от 242 000. електрически превозни средства от пет различни модела през следващите 11 години под името Evolute i-Pro. Оказа се обаче, че Evolute i-Pro е стар вариант на китайския Dongfeng Aeolus E70.

 

 

„Откритието“ стана ясно на организирания тези дни в Москва Евразийски форум „Такси“, където бе и премиерата на компактния седан i-Pro. Източникът на Evolute i-Pro бе разпознат лесно - това е Dongfeng Aeolus E70, който дебютира в Китай през 2017 г., информира kolesa.

Dongfeng Aeolus E70 е електрическо преобразуване на Dongfeng Aeolus A60 (произвеждан от 2012 г.) , а той от своя страна идва от добре познатия в Русия - Nissan Sylphy, поколение G11, произвеждан в завода Толиати до 2018 г. като Nissan Almera. Така се оказва се, че добрата стара Almera/Sylphy, чийто дизайн датира от началото на този век, се завърна на пазара в Русия под формата на Evolute i-Pro.

 

 

Съдейки по техническите спецификации, публикувани от марката Evolute, ще се предлагат седани от моделите в Китай през 2021 г., в които автомобилите са с един електромотор на предната ос с мощност 163 к.с. и 230 Нм. Китайските Aeolus E70 от 2022 и 2023 г. моделни гами има по-слаб електрически мотор от 150 к.с. и 210 Nm.

Изданието kolesa допълва: Оказва се, че „нашият“ Evolute i-Pro не е същият като китайския Pro, а, да кажем, междинна версия със старо тяло и свеж интериор с табло с два екрана. По време на рестайлинга китайският Aeolus E70 Pro получи само по-елегантен декор и нова „подредена“ графика в кабината, а Evolute i-Pro, подобно на обикновения Aeolus E70, има същото табло с голям полукръг на скоростомера в центъра.

 

 

Общата дължина на Evolute i-Pro е 4680 мм, ширината е 1720 мм, височината е 1530 мм, междуосието е 2700 мм, обемът на багажника е 502 литра. Капацитетът на батерията е 53 kWh, пълното й зареждане е достатъчно за 420 км пробег според остарелия цикъл NEDC (тоест в действителност едва ли повече от 300 км). Максималната DC мощност на зареждане е 75 kW, което ви позволява да презаредите заряда от 30 до 80% за 36 минути. До 100 км/ч електрическият седан ускорява за 9,5 секунди, максималната скорост е 150 км/ч.

Цените и конфигурациите на Evolute i-Pro все още не са обявени. В Китай Dongfeng Aeolus E70 с подобна техническа спецификация струва 145 800 юана (21 132 евро), като базовото оборудване на „китайците“ включва две въздушни възглавници, ESC, климатик, задни сензори за паркиране и 17 -цолови лети джанти.

От китайски роднина Evolute i-PRO получава опростена задна седалка от една част без централна облегалка за глава (но с колани), а дясната и лявата са интегрирани в гърбовете - меко казано, не е най-доброто решение в условия за безопасност.

 

 

fallback
  • #4
    Японеца ( преди 2 години )
    То по тая логика на плюене, мерцедес битурбо е старо рено5, с два компресора!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако за всяка статия, в която се говори, че Русия започва да произвежда нови автомобили реално произвеждаха по 1 кола щяха да са номер 1 вече. Ама само на думи са силни...
  • #2
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Русия е страна с толкова богата история и култура, а виж на какво дередже ги докара Путин...жал ми е за руснаците...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Руснаците са един изостанал народ
fallback
Последни