В YouTube се появи любопитно видео, което показва, че благодарение на професионален автомобилен състезател, който използва само реакцията си, суперкола на Ferrari може да стартира по-бързо отколкото с използване на стандартния лаунч-контрол. Тази система предотвратява претъртане на гумите и помага за по-бързо потегляне от място.
Факт е, че предимствата на ръчната скоростна кутия продължават да намаляват, тъй като смяната на предавките при новите автоматици става все по-бързо. Това означава, че съвременната електроника би трябвало да победи човека, но дали наистина е така?
За целта автомобилни пилоти решиха да проверят кое е по-бързо - функцията за стартиране (лаунч-контрол) или реакцията на професионалист зад волана. В случая автомобилът е Ferrari 488 Pista, чиято електронна система е доста бърза и би трябвало да спечели надпреварата. А зад волана сяда автомобилният пилот Скот Менсъл.
Под капата на 488 Pista е разположен 3,9-литров V8 двигател с двоен турбокомпресор, произвеждащ 710 к.с. и 770 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,85 секунди, а разстоянието от 1/4-миля отнема 10 секунди. Италианската суперкола е достатъчно бърза и има отлично сцепление благодарение на системата за задвижване на четирите колела.
Целта на системата за контрол на стартирането (лаунч-контрол) на Ferrari е да модулира мощността, за да намали приплъзването на колелата, използвайки компютри и сензори и така да подобри старта на същата кола, когато тя зависи изцяло от човешки фактори.
Системата е подходяща и за начинаещи шофьори – натискаш газта и караш бързо. В случая обаче професионалният пилот успява да подобри постижението на компютъра с 0,03 секунди. А самият Менсъл твърди, че разликата може да бъде и по-голяма, защото при неговото потегляне гумите на колата все пак са превъртели.