Когато мислите за френски хотхечове от 1993 г., Clio Williams е първото нещо, което ви идва на ум, нали?. Това обаче не е единственият фокусиран върху производителността модел в гамата на Renault по това време. малцина обаче знаят, че френският автомобилен производител предлага и по-голямото Renault R19 16S. Именно този модел може да бъде определен, като дядото на Megane RS. В момента един такъв екземпляр е обявен за продажба от Premium Classics в Нидерландия, като цената му е €14.950.
Ще припомним, че моделът R19 беше лансиран през 1988 г. и получи фейслифт през 1992 година. Именно този фейслифт позволи на модела да остане на поточните линии, докато Megane не го замени през 1996 г. Автомобилът на снимките е хечбек с три врати (R19 също се предлага и с пет врати, като седан с четири врати и като кабриолет с две врати). Наточеният "старец" е произведен през 1993 г. и въпреки възрастта си днес е в безупречно състояние, след като е изминал само 56 000 км откакто е избязъл от завода.
Името 16S е съкращение от 16 клапана. Под предния капак се крие атмосферен 1.8-литров четирицилиндров двигател с мощност 135 к.с. Въпреки че към днешна дата тази мощност е много близка до това, което произвежда електрическият мотор в базовия Mégane E-Tech , в началото на 90-те тази кола представлява най-мощната версия на компактния модел на Renault.
По отношение на представянето, R19 16S ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.9 секунди, което е гранично бавно за днешните стандарти. Моделът може да достигне максимална скорост от 215 км/ч, но все пак забавлението от шофирането няма нищо общо с числата.
Навремето автомобилните журналисти хвалят R19 16S за управлението му благодарение на специфичната за версията настройка на окачването и по-големите дискови спирачки. От гледна точка на дизайна, R19 16S се отличава с 15-цолови алуминиеви джанти Speedline, различен преден капак, странични прагове, по-голям ауспух и брони в цвят на каросерията.
Още снимки на предлагания за продажба автомобил - вижте в галерията:
16S на Renault 19 включва в оборудването си интересни екстри за онези години, като електрически прозорци, климатик, чифт спортни седалки и спортна обвивка за волана с три спици.
Рекламата на модела описва R19 като идеалната кола за „шофиране до пекарната в слънчева неделна сутрин за поръчка на багета и френско сирене“. Въпреки че не бихме стигнали толкова далеч, 16S определено заслужава вниманието ни като спортен модел от ранните дни на Renault Sport .