fallback

Audi заведе дело срещу китайци

Германската компания съди Nio за нарушения на търговски марки

Компанията Audi е завела дело в Мюнхен срещу китайския производител на електромобили Nio за предполагаемо нарушение на търговска марка. Германците твърдят, че названията ES6 и ES8, които Nio използва за свои модели, са твърде подобни на S6 и S8.

Факт е, че ES6 (на снимката) и ES8 са електрически кросоувъри, докато S6 и S8 са производителни версии на седаните A6 и A8. Nio вече продава ES8 на пазара в Норвегия, като това е единствената държава в Европа, в която китайската компанията предлага своите модели. Тя обаче подготвя и стъпване на германския пазар, като то трябва да стане в последното тримесечие на 2022 г.

Nio възнамерява да продава в Германия електрическия си седан ET7, но според вестник Handelsblatt, китайците вече рекламират и моделите си ES6 и ES8 (на долната снимка) на различни автомобилни търговски изложения. След завеждане на делото от Nio са премахнали обозначенията на моделите, когато ги показва на различни събития.

Китайската компания използва различен подход при предлагането на своите коли в сравнение с другите производители на електромобили. Продуктите на Nio се предлагат с допълнителна възможност за бърза смяна на батериите, като наскоро беше сключено споразумение с Shell за изграждане на пунктове, където да става това. Подмяната ще отнема само 3 минути. Освен в Германия, Nio се готви да започне продажби още в Швеция, Дания и Холандия,

В същото време Audi работи върху електрическия седан A6 E-Tron, който ще се конкурира именно с Nio ET7 в Германия. Производствената му версия трябва да дебютира тази година. Автомобилът е изграден на на платформата Premium Platform Electric (PPE), като концептуалната му версия получи два електромотора със съвкупна мощност 470 к.с. и 800 Нм. Седанът има батерия с капацитет 100 кВт/ч, която да осигури пробег с едно зареждане от 700 км.

Серийното A6 E-Tron ще получи и система за бързо зареждане, благодарение на която само за 10 минути ще се добавят 300 км към пробега. През 2024 г. към гамата на модела ще се присъедини и комби A6 E-Tron Avant, което технически ще бъде идентично със седана, но ще предлага по-голямо товарно пространство.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ключът от палатката е, че китайците ще продават в Германистан и се започват процедури това нещо да се спре или поне забави достатъчно дълго. Немчугите ги умеят тези неща и ги ползват непрекъснато. Нали помните завода на Тесла до Берлин по какъв начин го спъваха и съботираха да не започва да работи. Та така и сега. Докато се води делото и умишлено го протакват, китайците няма да могат да продават, за да могат немчугите да си продават техните таралясници направени с китайски части и батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво разбират немците под твърде подобни.ES не е S щом не е какво се оплакват.
  • #1
    край ( преди 1 година )
    Китайците да крадат от германците - абсурд. Германия е 20г. назад и 10г. встрани от Китай в ел. колите.
fallback
Последни