fallback

BMW представи екстремното M4 CSL

Новото купе е най-бързият сериен автомобил на марката на „Нюрбургринг“

Спортното подразделение на BMW отбелязва своята 50-годишнина и именно на нея е посветена премиерата на купето M4 CSL. Първите, които ще имат възможност да видят най-екстремната кола от семейството 4-Series, ще бъдат посетителите на конкурса за дизайн Villa d'Este.

Автомобилът се доближава максимална до състезателното M4 GT3, тъй като много от решенията при него са взаимствани от света на моторните спортове, но в същото време си остава удобен за ежедневно използване. Съкращението в името му означава Coupe Sport Leichtbau („леко спортно купе“). То е използвано на два пъти от компанията – през 70-те години за модела 3.0 CSL и в началото на века за M3 CSL.

За непосредствен предшественик на автомобила може да се счита предишното поколение M4 GTS купе, което беше произведено в тираж от 700 бройки в средата на последното десетилетие. И сега M4 CSL ще излезе в ограничена серия, но тя ще бъде от 1000 единици.

Собственото тегло на CSL е 1625 кг – със 109 кг по-малко от M4 Competition. Това е постигнато чрез премахване на системата за задвижване на четирите колела, на задните седалки, на част от изолацията и на по-голямото използване на леки композитни материали. Покривът, например, е от пластмаса, подсилена с въглеродни нишки, като това се отнася още за капака на двигателя и багажника, където има интегриран спойлер, а също така та сплитера, дифузьора, огледалата и редица елементи от интериора.

Сред тях са и седалките, които се регулират ръчно и нямат функция да затопляне. За намаляването на теглото също допринасят олекотените колела и компоненти на адаптивно М-окачване с електронно управлявани амортисьори, карбоново-керамичните спирачки и титаниева изпускателна система.

В същото време е увеличена и мощността на задвижващата система. Редовият 3,0-литров турбомотор S58 развива 550 к.с. (при версията M4 Competition те бяха 510 к.с.), като тук са изплолзвани някои разработки от състезателното M4 GT3, чиято мощност е 590 к.с. Въртящият момент си остава същият – 650 Нм.

Двигателят се комбинира с прекалибрирана 8-степенна автоматична скоростна кутия M Steptronic автоматик с функция Drivelogic с ръчен режим, при който предавките започнаха да се превключват по-бързо, отколкото на същия M4 Competition. BMW M4 CSL със задно задвижване вдига 100 км/ч от място за 3,7 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от аналога му с 510 к.с. и задвижване на четирите колела.

Максималната скорост е 307 км/ч, стандартния модел дори и с опционалния пакет M Driver's, достига само 290 км/ч. По време на последните тестове на „Нюрбургринг“, новото спортно купе е успяло да премине 20,8-километровата конфигурация на писта за 7 минути и 20,2 секунди, което това е най-добрият резултат сред всички серийни модели на BMW.

В Германия цените на BMW M4 CSL ще стартират от 165 200 евро, което е 1,5 пъти повече от M4 Competition (70 985 евро). Производството на купето започва през юли, като ще продължи по-малко от година. След това ще излезе и технически свързаният седан BMW M3 CS.

Още снимки на екстремното купе - вижте в галерията:

Снимки: BMW

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    BMW M4 Competition Coupe BENZINER Ab 94.300 EUR
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    BMW M4 Competition Coup
  • #5
    Propov ( преди 2 години )
    1600кг. за съвременно спортно купе са супер постижение. За съжаление 99% от колите ще бъдат изкупени с инвестиционна цел. Както се задава тотална електрификация, олд скуул зверове като този ще станат супер търсени и цените ще излетят. Но все пак страхотно е че го има и е жива идеята за колата като инженерно творение, не като преносител на таблети , подгреви, масажи и други лиготии.
  • #4
    Уау мяу тфа е ( преди 2 години )
    По начало БМВ е кола с РЕДОВИ ШЕСТАК и задно ПРЕДАВАНЕ, ако трябва да сме съвсем точни.
  • #3
    Благородно оризище ( преди 2 години )
    На тойотките им дават двигател от 330i или от 340i, че горките и те поне малко 'спорт' да видят. Иначе нашите смятат приуса за голема бегачка.
  • #2
    Уау ( преди 2 години )
    Кола със 6 цилиндъра и задно задвижване подобрява рекорда им. Справили са се добре
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    ТОВА вече го няма с емблема на Тойота.
fallback
Последни