fallback

10 ключови съвета, ако купувате кола от Европа

От "клонирани" автомобили до плащания кеш: измамите не са рядко явление, но можете сравнително лесно да се предпазите

Независимо дали търсят кола на по-изгодна цена или за да имат по-голям избор, немалко потребители решават да си купят автомобил от друга държава членка на ЕС. Тази на пръв поглед проста операция обаче може да се окаже пълна с препятствия, независимо дали става дума за нова кола или втора употреба.             Представяме ви 12 важи неща, които трябва да знаете, преди да предприемете трансгранична покупка на кола. Информацията е предоставена от Мрежата от Европейски потребителски центрове – ECC-Net, част от която е и Европейският потребителски център България. Преди покупката е много важно да проверите търговеца и съществува ли наистина колата. Неотдавна Automedia.bg алармира за такива случаи на измами - фиктивни обяви в интернет. По време на покупката проверете трябва ли да се плаща ДДС в страната на покупката или в България. Дали продавачът ще предостави документ за техническия преглед на колата и дали ще бъде признат у нас. Поинтересувайте се и за регистрационните табели и необходимостта от застраховка, за да я докарате до тук. След покупката – при какви условия може да се прекрати договорът? Какви стъпки трябва да направите, за да регистрирате колата? Ако имате гаранция, трябва да проверите условията й и дали важат на територията на България.

10 ключови съвета при покупка от Европа (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #7
    До #5 ( преди 8 месеца )
    Нали само там е исината в Горубляне))))) тук таме някоя от "проверените и с документи" може пък и да стигне до сервиза ха ха ха
  • #6
    НЕ ( преди 2 години )
    аз купувам кола от Антарктида.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз затова купувам само проверени коли, с всички фактури и документи от Горублянските реномирани търговци
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Гледа се да не е удряна и преправяна и пребоядисвана както и дали пробега е реален, чак ако това е наред се започва с останалите неща.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    И започваш да се питаш къде нашите мили родни джамбази намират коли карани от 1 баба 15 години и истински 150к км на цена след разходи и печалба на нивото на тази в Германия. Въобще като гледаш кола тук свали 1000лв (вече може би 1500) разходи за доставка и между 1000 и 2000 лв печалба и други разходи, за да получиш цената на която са я взели. А ако говорим за луксозна кола за 15-20 и повече хил удвояваш горницата.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В Германия е лесно - там дилърите са длъжни да дават 6 месеца частична гаранция, ако клиента е частно лице. За това има не малко обяви в които пише само за фирми. И ако не знаеш немски задължително първо си преведи договора, но не с гугъл транслейт, за да не се окаже че се отказваш от гаранцията. Немското мобиле цените започват от ниско, но като прескочиш обявите без изрично споменато без инциденти, без технически преглед и без регистрация и цената скача доста на тази в БГ
  • #1
    Propov ( преди 2 години )
    Живея в Германия от 5 години. Убедих се , че тук получаваш точно това за което плащаш. Много познати изгоряха яко с разни БМВта и Мерцове купени "изгодно". Всеки който се е "прекарал" и се е бръкнал повечко е купил здрава и потдържана кола. Защото тук в сервиза сметкита са
fallback
Последни