fallback

Първата хиперкола за офроуд ще струва 1,5 млн евро

Prodrive Hunter е разработен в Англия и излиза в тираж от 25 бройки

Идеята за бързо и мощно офроуд-купе отдавна вълнува феновете, като един от най-ярките опити за създаване на подобен автомобил беше през 90-те години, когато се появи Mega Track, базирано на модел на Renault. След него видяхме купето Marc Philipp Gemballa Marsien, в чиято основа е Porsche 911. Те обаче не стигнаха до серийно производство, но това е на път да се промени благодарение на английската компания Prodrive.

Prodrive Hunter се рекламира като първата в света хиперкола за всякакъв терен, а главният изпълнителен директор на компанията Дейвид Ричардс го описа като „Ferrari за пустинята“. А всъщност това е „цивилна" версия на състезателната кола Hunter T1 (на снимката), построена от Prodrive за рали „Дакар". През януари легендата Себастиан Льоб се състезаваше в такъв автомобил като част от екипа на Bahrain Raid Xtreme.

Като цяло цивилният Hunter повтаря състезателния автомобил, но са направени много промени. И това не е само адаптирано осветително оборудване, необходимо за шофиране по обществени пътища. Първоначално дизайнът на Hunter е разработен от британеца Иън Калъм, който преди това е работил за Jaguar, но основава собствено студио Callum Design преди три години. Той също има пръст в превръщането на бойната машина в гражданска, но цялостният стил е запазен.

Снимките донякъде лъжат, тъй като имаме доста голям автомобил: дължина - 4,6 м, ширина - 2,3 м и височина - 1,85 . Освен това цивилният Hunter е със 100 мм по-нисък от състезателния заради преработеното окачване. То напълно независимо - двойни носачи с двойни подпори на всяко колело, но за да се увеличи комфорта, клирънсът е намален, като същевременно се увеличи ходът на окачването от 350 на 400 мм.

Hunter е базиран на стоманена рама, а външните панели на каросерията са направени предимно от въглеродни влакна. Същият материал е използван за облицовката на пилотската кабина, която запазва спартанския дух и предпазната клетка, хомологирана от FIA. Тук са монтирани по-удобни седалки със състезателни четириточкови предпазни колани, а шумоизолацията е подобрена.

Задвижването на Hunter става с битурбо двигател Ford Ecoboost V6, но от оригиналния агрегат е останало малко. Инженерите на Prodrive са извършили цялостна модернизация и са заменили повечето компоненти. Моторът е разположен отпред в основата и има система за смазване със сух картер. При състезателния модел производителността е строго ограничена от разпоредбите (около 400 к.с.), но при цивилната версия няма подобни изисквания и двигателят на Ford развива 600 к.с. и 700 Нм.

Оригиналната трансмисия за задвижване на всички колела с три диференциала е запазена, но вместо със секвенциална скоростна кутия, цивилният Hunter е оборудван с шестстепенен автоматик с превключватели на волана.

Създателите на автомобила твърдят, че той ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост ще бъде около 300 км/ч. Основното предимство на Hunter обаче ще бъде възможността да се придвижва бързо и безболезнено през пясъците на пустинята и извън пътя. За целта автомобилът е обут в специални гуми за офроуд с външен диаметър 35 цола. За по-голям автономен пробег Hunter е оборудван с резервоар с обем 480 литра, но той може да бъде намален, за да се освободи повече място за багажника.

Основният пазар на този автомобил ще бъде Близкият Изток, като първата бройка от него вече е закупена от престолонаследника на Бахрейн - Салман ибн Хамад ибн Иса Ал Халифа. В Prodrive предвиждат производството на 25 екземпляра, като всяка ще струва 1,5 млн евро преди данъците.

Още снимки на екстремния всъдеход - вижте в галерията:

Снимки: Prodrive

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересна концепция но крайно не функционална. Става само за развлечение да я покараш няколко часа в пустинята докато ти мине мерака. Явно камиларите точно това търсят. Те си падат по такива коли дето са супер интересни но реално нямат никаква практична употреба в реалния живот. Според мен е напълно безсмислено да се прави цивилен офроуд автомобил без голямо багажно пространство.
  • #2
    Ха ( преди 2 години )
    Поредната простотия. Да я пуснат направо за 3 милиона все ще я купи някой.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Извинявайте за глупавия въпрос, ама целта на хипер карите не беше ли да стоят в някои гараж без да се карат, а в нередки случаи да стоят дори в хола? Това не бяха ли автомобили за инвестиция, а не за шофиране в 99% от случаите?Е какъв е смисъла да се прави високопроходим хиперкар в такъв случай? Те другите не ги изкарват по шосето и на слънце, да не говорим някой да тръгне по чукарите на излет или за риба с толкова скъп автомобил.
fallback
Последни