fallback

Бъдещите Chevrolet ще получат безвъздушни гуми

Технологията ще дебютира при следващото поколение на електриеския Bolt

Френската компания Michelin планира през следващите няколко години да започне да продава гуми Uptis, които имат собствена система за защита от пробиване. В интервю за CNN президентът на Michelin в Северна Америка - Алексис Гарсен, обяви, че новата технология ще се се появи на на следващото поколение електрически автомобил Chevrolet Bolt. Дебютът на този модел е планиран през следващите 3-5 години, като има огромна вероятност той да се появи с друго име.

Междувременно, в Michelin вече е регистрирала повече от 50 патента за своето изобретение. Протекторът на такава гума изглежда абсолютно същият като обикновената, но вместо въздух в нея се използват меки спици, изработени от гумена смес и полимерно фибростъкло. Тази технология има доста предимства - на първо място, това е устойчивост от пробиване на протектора. Освен това няма нужда да се следи налягането и се увеличава експлоатационния живот.

Безвъздушните гуми няма да паснат на всички джанти, така че ще се продават в комплект с джанти. През миналата година Uptis вече бяха тествани на Mini Cooper, след като за първи път бяха показани още през 2019 г. В разработката им участва и концернът General Motors, част от който е и Chevrolet.

Други компании също разработват подобна технология. Bridgestone, например, вече показа прототип на гума, наречена Air Free Concept, но засега тя е предназначена само за велосипеди. Hankook също тества подобни гуми, като те се наричат iFlex. Корейците разкриха, че тяхната гума намаля наполовина броя на процесите, използвани в производството - от осем на четири.

fallback
  • #9
    Желяз каменоff ( преди 2 години )
    Къде да поръчам да ми направят за колелото ми имам едни 30 лева(15000долара)
  • #8
    шекерлъци ( преди 2 години )
    "..ще дебютира при следващото поколение на електрИЕския..."хората измислят чудесии, Пепи Шекера още не може да си оправи правописа от 1-ви клас!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Много въпроси остават: латерална устойчивост, сцепление в завой, шум, комфорт, макс. размер на спирачния апарат, запазване на характеристиките във времето. Не случайно още не са ги пуснали на пазара. Не е лесно да се направи принципно нов продукт.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Макар че като се замисля по-скоро е било в паунди. 5 кг е много
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Не би трябвало да е проблем теглото - бордовете на обикновената гума са пълни с железни обръчи и като ги елиминираш ще олекне доста. Някъде бях гледал че при еднакъв размер гуми между менте и качествена гума разликата в теглото може да надхвърли 5 кг. От плътност на материала и железарията е спестено на макс и пак криво ляво успява да държи кола.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубаво, затварянето решава проблема с калта, но няма ли да е много тежка? Тези спици, какъвто и да е материалът, са толкова много, че обемът им е повече от този на обикновена гума.
  • #3
    //// ( преди 2 години )
    Ясно, защото никъде не съм видял да я дават затворена.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тва е само разрез за да се представи технологията иначе ще бъдат затворени отстрани
  • #1
    //// ( преди 2 години )
    Само ми е чудно как са решили проблема с навлизане на кал, вода, сняг в тези отвори и няма ли да се получава дисбаланс.
fallback
Последни