Докато цените на автомобилите продължават да се покачват, по-голяма част от потребителите в Америка, Германия, Франция, Япония и Югоизточна Азия не са готови да плащат повече от 400 евро допълнително за оборудване. Единствено клиенти от Китай са склонни за се разделят с повече пари, сочи проучване на Deloitte.
Изследването показва, че по-голяма част от населението очаква продажната цена на автомобилите да се запази, като едновременно с това се повишава нивото на технологиите. Съответно, това води и до по-голям интерес към електрическите автомобили, като това се дължи както на факта, че те са екологични, така и заради намаляващите им цени.
В Южна Корея, например, 23% от анкетираните твърдят, че обмислят покупка на електрически автомобил. В Китай този показател е 17%, а в Германия – 15%. Във Франция и САЩ обаче интересът е много по-слаб – съответно 7% или 5%, като в тези две държави бензинът си остава доминиращ. Причината за отказ от покупка на електрическо превозно средство е неговият относително малък пробег и слабо развитата мрежа от зарядни станции.
Според Deloitte, която изследва не само автомобилни производители, но също така застрахователи и местни власти, личното превозно средство си остава основният превоз в повече държави. Лидер е САЩ, но заради пандемията от коронавирус личният автомобил е все по-предпочитан и в други държави. Около 41% от индийците, например, искат да си купят кола, за да избегнат обществения транспорт.
На свой ред, именно той остава предпочитан в Германия, Франция, Южна Корея и Япония. На трето място вече се нарежда мотоциклетът, който става все по-желан, сочи още проучването на Deloitte. То е проведено в 25 държави, като на въпросите са отговорили 26 000 потребители.