Големият проблем в болшинството от случаите засяга автоматичните скоростни кутии. Изтичането на масло от автоматична скоростна кутия винаги е огромна трагедия за семейния бюджет, защото дори стандартното разглобяване на автоматика струва доста скъпо. Затова трябва редовно да проверявате нивото на смазочна течност в автоматичната трансмисия.
Ако забележите, че спада, то незабавно проверете пробката за източване на маслото на кутията. Ако течът е от там, можете да си отдъхнете, но ако не е - спешно в сервиза. Трябва да знаете, че дори лек спад в нивото на маслото може да "убие" кутията до степен, че ще е невъзможно да я възстановите.
Що се отнася до "механиката", тук всичко е по-оптимистично и можем да говорим не за голям, а само за проблем. Ниското ниво на масло при ръчните скорости не винаги води до трагични последици. При механичната скоростна кутия течът може да е от уплътнението на скоростната кутия, като подмяната му като правило не създава големи затруднения дори за по-опитни шофьори.
Често пъти теч на масло се наблюдава и от датчика за заден ход, но и този проблем се отстранява сравнително лесно и най-важното - евтино. За да премахнете изтичането на масло през датчика, е необходимо да го развиете и да смените уплътнителя (гарнитурата). Ако обаче маслото тече през "свръзката" на корпуса на двигателя и скоростната кутия и виждате, че това не е двигателно масло, то вашата кутия се нуждае от сериозен ремонт.
Най-безболезненият е смяна на уплътненията, но причина може и да е силното износване на входния вал в областта на уплътнителния елемент, който създава неприемлива хлабина. Ще бъде възможно да разберете какъв точно е проблема само след разглобяване в автосервиз. Скоростната кутия може да има и сходен проблем проблем като двигателя - спукана гарнитура на картера.
Необходимо е да източите маслото, да премахнете картера, да смените уплътнението му и да го сглобите. Най-често причината за теч на масло от скоростната кутия е разхлабването на т.нар. резбови връзки, следователно в повечето случаи можете сами да решите проблема с теча. Ако обаче не стане само със затягане на болтове, то по-добре е да се свържете с автосервиз.