fallback

Volkswagen представи електрическо SUV-купе

Моделът ID.5 идва в две версии и три нива на оборудване

Експанзията на Volkswagen към електрическа мобилност продължава, като германският производител представи най-новия член на гамата ID. Кросоувърът ID.5 идва в две версии - стандартна и GTX, както и в три нива на оборудване и също толкова задвижващи опции. И ако дизайнът на новия модел ви се струва познат, то сте напълно прави.

Новият модел от Волфсбург споделя много общи гени с ID.4, като двата модела имат една и съща колесна база и обща дължина. Но ID.5 е със скосен покрив в стила на купе, с което се различава основно от по-традиционно изглеждащия електрически кросоувър, който дебютира на пазара още миналата есен.

И докато новият Volkswagen ID.5 също е конструиран на фирмената архитектура, той не е просто копие на ID.4 с малка разлика в ламарините. За разлика от конвенционалния модел, SUV-купето се предлага само с една единствена батерия, с капацитет 77 kWh, но има три варианта на задвижване, в зависимост от версията -  ID.5 Pro, ID.5 Pro Performance или ID.5 GTX.

 Pro и Pro Performance имат електромотори, монтирани на задната ос, като в първия случай максималната мощност е 174 к.с. (128 kW), а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10,4 секунди. При Pro Performance електромоторът е с мощност от 204 к.с. (150 kW), а спринтът до 100 км/ч става за 8,4 секунди. И двете версии на модела са с максимална скорост от 160 км/ч.

Volkswagen ID.5 GTX е оборудван с два електромотора и задвижване на четирите колела, като сумарната им мощност е близо 300 конски сили (250 kW). Системата позволява ускорение на купе-кросоувъра до 100 км/ч за 6,3 секунди, а максималната му скорост е малко по-висока от тази на другите варианти - 180 км/ч.

От Volkswagen заявяват, че пробегът на Pro Performance с едно зареждане е до 520 километра, според цикъла WLTP. При GTX пробегът е една идея по-малък - 480 км. В подпомагане на пробега е подобреният коефициент на съпротивление (0,26) спрямо този на ID.4 (0,28). Скосеният покрив е "изял" малка част от товарното пространство, което при новия модел е 549 литра (1561 при свалени седалки), спрямо 848 (1817) за конвенционалния кросоувър.

Не е изненадващо, че салонът на новия ID.5 изглежда точно като този на ID.4, с идентични дигитални информационни табла и мултимедии. Еднакви са и седалките, като при GTX моделите има специална перфорирана брандировка, за да изглеждат по-стилни. От Volkswagen още не са обявили цените на новия модел, като те ще станат ясни с наближаването на пазарната премиера, която се очаква през следващата година.

Повече снимки на Volkswagen ID.5 вижте в галерията:

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Прототипа е хубав, покажете и колата
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Даа, друго нещо си е "високата интелигентност" - добре личи в коментарите на тези дето не са "се нагъзили", оня там с "посте" и някакви други неразбираеми на никакъв език думички!! С две думи: Отбрани хора!!
  • #7
    Кимоното ( преди 3 години )
    Отново брилянтно попадение
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    само се чудите накъде да се нагъзите, трагедия
  • #5
    Бенгалски огин ( преди 3 години )
    За неразбралите - коментар #3 ми се струва доста ироничен, кво му цъкате минусчета на човека :D
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста грозна кола, кой ли си го би причинил този крокодил от снимките?
  • #3
    Мистър Уейн ( преди 3 години )
    Поредният вълнуващ SUV с невероятен дизайн, високо качество на изработка и най-вече достъпна цена. Бъдещето изглежда светло.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, що ли мразим немците? може би щото ги познаваме? или заради двете смешки? а тия дето сте се нагъзили на немците яко сте жалки
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    На VW им трябваха няколко години да решат доколко си заслужава да се инвестира в елктромобили, но считай, че е въпрос на малко време 3-4 години и ще станат и тука Номер едно!! Колкото и да подскачат мразещите германците!!!
fallback
Последни