fallback

Китайци направиха първия автомобил с 3 лидара

Електрическият седан Weltmeister M7 ще има пробег от 700 км

Китайската компания WM Motor (WM означава Weltmeister – световен шампион) най-накрая представи своя водещ електрически седан M7. Машината практически не се различава от концептуалния модел Maven, но има необичайна система на покрива, съобщава издание Autohome.com.

Екстериорът на електромобила беше разкрит още през миналата година, като в него впечатление правят тясната предна оптика. По-важното обаче е скрито на покрива, където са монтирани един лидар и три камери за кръгово наблюдение. Други два лидара са вградени в предните калници и така автомобилът получава система за автономно движение.

От компанията-производител твърдят, че с тази технология се откриват други превозни средства на разстояние от 120-200 метра. Техническите характеристики на седана не се съобщава, като единствено е ясно, че той ще изминава до 700 км с едно зареждане на батериите (измерването е по старата методология NEDC).

Още снимки на електрически седан - вижте в галерията:

Производството на M7 ще стартира през 2022 година, като негови основни конкуренти ще бъдат NIO ET7, XPeng P7 и по-слабо оборудваните Tesla Model 3. Компанията WM Motor има още един електромобил в гамата си – седана Е5, който разполага с електромотор със 163 к.с. Той се продава в две нива на оборудване, като цените му са между 150 000 и 160 000 юана (20 750 – 21 990 евро).

Снимки: WM Motor

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Пич, за каква 1 сек. се въодушевяваш? Автономното шофиране изисква реакции в реално време, т.е. милисекунди. При 120 км/ч, колата изминава 33 м за 1 сек. Дори при 50 са близо 14 м, т.е. ще помете цял антипротест, организиран от Гешев, още преди да започне да спира.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Точно Тесла доказаха, че НЕ е най-добре комбинация от двете. Ако получиш различни данни от двата сензора, кои данни ще избереш? Ако имаш 3 вида сензори, тогава може да използваш 2:1. Въобще, т.нар. sensor fusion се оказа, че не дава очакваните резултати. Waymo и другите, които залагат на него, са доникъде. Разбира се, няма гаранция и че чистите камери ще успеят да достигнат 99,99999 надеждност в близко бъдеще.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Предимството на лидара е изключително бързата пространствена триангулация която прави (под 1 секунда), което го прави незаменим в града. Камерата и алгоритмите за разпознаване на повърхности са далеч по-бавни, и по-неточни от лидара. Най-добре е комбинация от двете.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Стигнахме времена в които китайците да крадат само името от немците, а дизайна от корейците.
fallback
Последни