fallback

Планът на Peugeot - 13 нови модела за 5 години

Сред тях са SUV-версия на 308, както и компактен кросоуър на ток

Както и много други индустрии, автомобилната оперира на цикли. Всички компании от бранша са опитвали повече или по-малко комплицирани цикли, със застаряваща гама и спад на продажбите, след което увеличават значително продажбите с нови модели, които са доста повече напаснати към актуалните тенденции. Но независимо дали планът (и реакциите на клиентите) за даден модел е да се задържи по-кратко или по-дълго на сцената, почти винаги започва разработката по негов фейслифт или наследник още с пускането му на пазара.

При Peugeot, от 2013 година насам и с лансирането на второто поколение 308, трудно може да се забележи и малка сянка върху почти перфектното бъдеще на компанията, благодарение на отличните резултати на флагманските продукти, като лансирането на 3008 през 2016 година или новите поколения на Peugeot 208 и 2008. Като добавим приятния дизайн на актуалните коли на "лъвчетата" и редицата разумни решения, компанията е сред най-атрактивните на пазара в момента.

Но, както вече споменахме, става въпрос за цикли и затрудненията пред Peugeot биха били в поддържането на динамиката. Но френската компания активно работи по наследници и нови поколения на актуалните си модели и вече има ясен план какво ще лансира през следващите 5 години. Извън обновленията на актуални машини, може да очакваме и някои напълно нови неща.

В колоните на таблицата са описани както следва: модел, вид, пазарен сегмент, година, платформа и вътрешен код

Първи на ход, още през следващата година са обновленията на 508 (и седана, и комбито), минивана Rifter и лекотоварния Boxer. И докато първите два модела ще са на познатата платформа EMP2, то работният бус ще е на архитектурата X2 на Fiat. По-интересното предложение за 2022 година е лансирането на нов модел 308 "SUV", който ще е или дериват на популярния модел или комби с приключенски елементи и (евентуално) повишен клирънс.

През 2023 година се очаква ударно обновление на гамата като на пазара ще бъдат лансирани новите поколения на кросоувърите 3008 и 5008. Някъде покрай тяхното пазарно представяне ще бъдат представени и масивните фейслифтове на компактния хечбек 208 и миникросоувъра 2008, които може би отново ще бъдат с конвенционални и електрически варианти. През същата година ще има и изцяло ново, изцяло електрическо предложение, в лицето на е-308.

И докато 2024 явно ще бъде година за почивка, то през 2025 година на свой ред 308 ще мине през мащабно обновление, а заедно с него ще бъде лансиран и ултракомпактен електрически кросоувър, който засега носи името e-1008. Най-накрая, през 2026 година се очакват новите поколения 208 и 2008, като засега се знае, че те ще са на архитектурата на Stellantis STLA Small, която ще е преработена версия на настоящата СМР1.

fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 3 години )
    Аз лично от компания, която 20г. не успя да създаде адекватен бензинов двигател не бих си купил кола, но всеки си има предпочитания. Новите им модели имат приятен дизаин, определено са надградили и като качество на изработка и надеждност, но просто сблъска ми с тази марка в миналото непоправимо ме е отблъснал от френското автомобилостроене.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Те до 5 г. както се събраха с итало американските полуфалити, да гледат да не фалират, пък после да мислят за нови модели.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Пореден пирон в немският ковчег
fallback
Последни