Съдбата на хиперколата Valkyrie се оказа доста тежка и създаде някои сериозни проблеми на Aston Martin. Проектът стартира още през 2016 година (първоначално под името AM-RB 001, което показва партньорство с Red Bull Advanced Technologies), но доставките до крайни клиенти още не са стартирали, въпреки че това трябваше да стане през 2018 година, а досега целият тираж от 150 трябваше да бъде продаден.
През 2017 година британският производител показа версията Valkyrie AMR Pro, която трябваше да бъде положителен сигнал за клиентите, но представянето на машината на Фестивала на скоростта в Гудууд не беше успешно. Сега Aston Martin включва още една модификация в семейството – роудстър с името Spyder.
Хиперколата получава подвижен покрив и ново проектирани врати тип крила на пеперуда вместо крила на чайка. Когато те са затворени, купето и роудстърът изглеждат възможно най-сходни, като това е и идеята на дизайнерите на марката.
Екипът от инженери, ръководен от легендарния Ейдриън Нюи, е трябвало да се погрижи за шасито и аеродинамичните елементи, за да може да се запази производителността на оригиналния модел. Затова и увеличението на теглото заради новия тип конструкция на Valkyrie Spyder е сведено до минимум.
Хибридният силов агрегат, включващ 6,5-литров атмосферен V12, създаден от Cosworth и електрически двигатели на Rimac, отново осигурява 1155 к.с., като със свален покрив роудстърът развива 330 км/ч, а с поставен – над 350 км/ч. Така това е най-бързият „открит“ Aston Martin в историята, който има разрешение да се движи по обществени пътища.
Още снимки на новата версия на хиперколата - вижте в галерията:
Британците планират да направят само 85 от тази версия на Valkyrie. И ако нещо не се обърка отново, първите купувачи ще получат своите автомобили през второто тримесечие на 2022 г.
Снимки: Aston Martin