fallback

Bentley Bentayga се сдоби с най-големите карбонови джанти на света

Разработката на 22-инчовите колела е отнела 5 години

По принцип, при Bentley Bentayga никога няма нищо малко. И поредният пример за това е лансирането на масивни 22-инчови карбонови джанти, дело на дизайнерското подразделение Mulliner, специално за ултралуксозния SUV. От Bentley заявяват, че това са най-големите серийни карбонови джанти, предлагащи се за автомобил.

Колелата, естествено, не са се появили с щракване на пръсти – разработката и финализирането им са отнели цели 5 години. Любопитното е, че проектът е стартирал горе долу по същото време, по което на пазара се появява и кросоувърът.

Новите джанти са минали изпитания и сертификации в TÜV. Сред тестовете е имало минаване през дупки и остри камъни с пренапомпани, както и със спаднати гуми, а от Bentley споменават, че Bentayga е минала и скоростни изпитания на пистата „Нюрбургринг” с такива колела.

За производството на новите карбонови джанти се използва специфичен патентован процес, чрез който, наред с всичко друго, въглеродните нишки се полагат по специален метод, за да се избегне спукването на гума при някои тежки удари. Сертифицирането и изпитанията са доста важни, защото все пак монтирането на 22-инчови лекосплавни колела на тежащ почти три тона автомобил е доста отговорна работа.

Какви са предимствата от използването на карбонови колела за нещо толкова голямо като Bentayga? Като за начало, това спестява по 6 килограма на всяко колело. И ако ви се струва малко, то неоспорим факт е, че в автомобилната индустрия (и особено при бързите и мощни коли) всеки грам е от голямо значение.

От Bentley подчертават, че новите колела са доста здрави и издръжливи, а с тях се подобряват и редица параметри на кросоувъра – управляемост, стабилност и спирачни характеристики. Не знаем дали е така, но сме сигурни, че 22-инчовите карбонови джанти ще намерят доста клиенти, най-малкото защото са по-специални (и най-вероятно – доста скъпи).

Повече снимки на карбоновите колела вижте в галерията:

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    технологично е при мегакарите
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    След като вече и формула 1 залитна по огромните джанти, а и вече не се намира нова кола да не е поне със 17-ки както и със супертънки гуми, гумаджиите скоро ще стават милионери.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Баси грозната кола.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    С фолио с 10лв голфа става същия :)
fallback
Последни