fallback

AMG напълно промени хиперколата на Aston Martin

Серийната Valhalla получи нов мотор, с който ще атакува рекорда на „Нюрбургринг“

През миналата година Aston Martin представи серийната версия на хиперколата си със средно разположен двигател Valhalla, но оттогава се промениха много неща – компанията има нови собственици и съответно нов мениджърски екип. Затова и не е изненада, че серийната версия на автомобила е напълно различна.

Оригиналната Valhalla, замислен с участието на инженеринговата фирма Red Bull Advanced Technologies и създателя на шампионски болиди от Формула 1 – Ейдриън Нюи, имаше хибриден силов агрегат, базиран на V6 двигател, който се разполага между двете оси. С пристигането на бившия шеф на Mercedes-AMG – Тобиас Мьоерс, което застана начело на Aston Matrtin, машината беше напълно преработена.

Новата Valhalla отново е купе със средно разположение на двигателя, което използва технологии от Формула 1, но в основата му е 4,0-литровия туин-турбо V8 на Mercedes-AMG с плосък колянов вал. Двигателят с вътрешно горене задвижва задната ос и развива 750 к.с., като му помагат два електромотора – преден и заден. Те развиват общо 204 к.с. и така съвкупната мощност на хиперколата е 950 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.

В електрически режим Aston Martin Valhalla е с предно задвижване, докато хибридните настройки позволяват различно разпределение на сцеплението: в определени ситуации, като то може да прехвърли до 100% към задния мост. Преработената кола получава 8-степенна роботизирана скоростна кутия, като движението на заден ход се осъществява от електромотор. Пробегът само на ток е 15 км при максимална скорост от 130 км/ч.

Ускорението от 0 до 100 км/ч ше отнема 2,5 секунди, а от Aston Martin твърдят, че Valhalla е новият претендент за най-бърз сериен автомобил на „Нюрбургринг“. Прогнозираното време за обиколка е 6 минути и 30 секунди. Освен мощната задвижваща система за това трябва да помогне и опмимизираното тегло – 1550 кг, като и аеродинамичните елементи. Благодарение на тях притискателната сила е 600 кг при скорост 241 км/ч.

Още снимки на серийната Valhalla - вижте в галерията:

Оборудването на модела включва адаптивни матрични фарове, двузонов климатичен контрол, активен круиз-контрол, мониторинг на слепите зони, функция за аварийно спиране и редица други интелигентни асистенти. Британците планират да продават автомобила на различни пазари, така че той ще се предлага както с ляв, така и с десен волан.

Снимки: Aston Martin

fallback
  • #3
    до Факт! ( преди 3 години )
    Абе ква Теслъ, кви пет лева бе юнак?!?!?Тука става въпрос за автомобил от друго измерение.Къде намеси ония глокник дето го именували Теслъ тука?Не знам кой кого прави за смях ама ти направо ме разсмя с това дет си го написал по-долу.
  • #2
    Факт! ( преди 3 години )
    И един семеен седан Тесла го прави за смях
  • #1
    Така е ( преди 3 години )
    от време оно - без дойчовците нищо не става...
fallback
Последни