fallback

Renault ще прави две фабрики за батерии

Французите привлякоха нови партньори за бъдещата електрификация

Френският производител Renault обяви изграждането на две гигафабрики за производство на батерии на електромобили, като те ще бъдат напълно различни от тези на лидера в сегмента Tesla. За изпълнението на този план компанията привлича нови партньори, като единият е китайската фирма Envision AESC от Шанхай, а другият - стартъпът Verkor от Гренобъл.

Заедно с Envision AESC, Renault ще построи завод в Дуе (Франция), който ще започне работа през 2024 година. Основният „акцент“ на предприятието ще бъде преработката на стари батерии, като едновременно с това предприятието ще се специализира и в производството на евтини акумулатори за масови електрически превозни средства.

Инвестицията в този завод е в размер на 2 млрд. евро, като предстои да бъдат открити 2500 работни места. Близостта на фабриката до производствените обекти на Renault в Дуе, Мобеж и Руиц ще позволи отварянето на още 700 работни места в региона. Така френската компания ще направи поредната крачка към постигането на въглероден неутралитет в Европа през 2040 година.

Вторият партньор - компанията Verkor, ще помогне на френския автомобил производител в разработката и прозводството на батерии за спортни автомобили и кросоувъри. Първоначалните фази на партньорството ще включват финансиране на център за научноизследователска и развойна дейност (Център за иновации Verkor) и пилотна линия за производство на клетки и модули за батерии във Франция още през 2022 г.

Във втората фаза Verkor ще продължи със създаването на първата гигафабрика за високопроизводителни батерии във Франция. Сътрудничеството между Renault Group и Verkor ще се основава на общ план за намаляване на въглеродните емисии от производството на батерии със 75% в сравнение с традиционните процеси и за установяване на верига за доставки, която осигурява наличността на суровини, използвани в електрически модели.

Що се отнася до сътрудничеството с южнокорейския производител на батерии LG Chem, то ще продължи. Подразделението на LG ще оборудва бъдещото Renault Megan E. Освен това френската група разработва полупроводникови батерии като част от проекта ASSB (All Solid-State Battery). Те ще бъдат готови до 2030 година.

fallback
  • #9
    Докторът ( преди 3 години )
    Батериите на са на Тесла, а на Панасоник.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Швабите ЩЕ правят три, а Тесла ВЕЧЕ ги имат работещи.
  • #7
    none ( преди 3 години )
    Дните на сложната логистика just-in-time са преброени. Веригите на доставки ще се съкратят и опростят драстично в следващите години. С намаляване на разликите в заплащането между изтока и запада и увеличаване на разходите за транспорт, и риска от закъснения ще става все по нерентабилно да се карат стоки от другият край на света, вместо да се произвеждат в същият регион. Икономиите от мащаб при производството не компенсират увеличените разходи за транспорт. Протекционизма ала Тръмп също не помага
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    щом е от рено мани го
  • #5
    Така така ( преди 3 години )
    Даже и преработката на батерията е толкова ***, че и тях там ще преработват! Ей, ще се изтровят тия хора там. А па ние ще си дишаме чистия въздух. За тях ли да мислим!
  • #4
    abc ( преди 3 години )
    То производството на батерии не вредно... Вредно е производстото на суровините от които се правят - олово, литий, кобалт, никел...
  • #3
    дуе-муе ... ( преди 3 години )
    едната ще е в долен бандустан а другата в горен! на жабаре да не вервате.
  • #2
    И още нещо ( преди 3 години )
    Да се наблегне на това! Производството, ще става във Франция! Да попитам, ако производството е толкова мръсно, нямаше ли да го изнесат в бедна държава, а ще си го оставят? Също и Тесла в Германия? Също и в Швеция? Толкова ли е мръсно, че само белите държави ги правят?
  • #1
    До тинтири ( преди 3 години )
    Основният акцент на предприятието ще бъде преработката на стари батерии, като едновременно с това предприятието ще се специализира и в производството на евтини акумулатори за масови електрически превозни средства.
fallback
Последни