Подразделението BMW Motorsport се готви да отпразнува половин-вековния си юбилей през 2022 година, като подготвя редица изненади за феновете си. Сред тях ще бъде ограничено издание на M4, което ще върне легендарното название CSL (Coupe Sport Lightweight) в гамата на марката.
За последен път автомобил с CSL в името беше пуснат през 2004 година, когато баварците предложиха такава версия на M3. Очаква се, че M4 CSL ще получи около 550 к.с. от сегашния 3,0-литров двигател с 6 цилиндъра и две турбини, както и сериозно намаляване на теглото.
Бъдещите M2 и M4 CSL обаче вероятно няма да бъдат единствените такива модели, които ще се появят за юбилея. В Германия беше заснет странен тестови прототип на M5, който поражда повече въпроси, отколкото отговори. На снимките се вижда муле с нулев камуфлаж, но с много по-широка задна следа, което е принудило инженерите да направят някои разширения на калниците.
Задните гуми на автомобила също са по-широки - с около 2 см повече от тези на стандартния модел и това роди предположения, че заснетото муле всъщност е тестови прототип на следващото поколение на M5. Запознати обаче са категорични, че за него все още е рано и по-скоро това е именно M5 CSL.
Всичко това засега са само спекулации, но в гамата на BMW досега не е имало такъм модел. Някои хора твърдят, че това название се отнася само за купета (все пак C в SLS означава купе), но пък други са категорични, че в историята на автомобилните марки са се случвали и по-странни неща.
Доказателство за това е и коментарът на бившия шеф на BMW M - Алберт Бирман, който определи прототипа като „M5 CSL, което никога не сме правили по мое време“.
Снимки: Autoevolution