fallback

Рок-легенда иска да ви продаде това смайващо BMW 3.0 CSL

Колата на Джей Кей е една от едва 1265 произведени, и е само на 22 000 км

Ако вземете една от най-съблазнителните коли в цялата история на BMW, и добавите към това досег с една от големите звезди на рока и фънка в последния четвърт век, ще се получи неустоимо предложение, нали така? Само че за всеобща изненада това ослепително 3.0 CSL, продавано директно от Джей Кей, фронтмена на Jamiroquai, не успя да си намери купувач на големия търг на Silverstone Auctions в края на март.              Сега класиката се предлага свободно на цена от 115 000 британски лири, или 132 000 евро - цената на чисто ново BMW X6 M, което разполага с почти 400 конски сили повече. Но нямаме и капка съмнение кой от двата автомобила ще струва повече след пет години.           Преди всичко това 3.0 CSL, останало в историята с прякора "Батмобила", е изключително рядко: произведени са едва 1265 бройки. Тази най-екзотична версия на BMW E9 е създадена, за да получи компанията хомологация за Европейския шампионат за туристически автомобили. В номенклатурата на BMW буквата L обикновено означава lang, тоест дълъг, но тук е Leicht - лек. Олекотяването е постигнато по наистина безмилостен начин: използвани са по-тънки стоманени панели, отстранена е шумоизолацията и тапицерията на вратите, самите врати и капакът са от алуминий, а страничните прозорци - от Perspex, вместо от стъкло. Изключение са 500-те бройки с десен волан, предвидени за британския пазар - при тях шумоизолацията, електрическите прозорци и оригиналните брони от Е9 са запазени по настояване на вносителя. Именно от тях е и колата на Джей Кей, което я прави на практика най-комфортното 3.0 CSL.                  Двигателят е с леко увеличен работен обем спрямо този в 3.0 CS (първо до 3003, а после и до 3153 куб. см), и развива 206 конски сили при 5600 об/мин, и 286 Нм максимален въртящ момент в по-късната версия. Прякорът "Батмобил" идва от аеродинамичния пакет и най-вече от задното антикрило. То не се е монтирало във фабриката, тъй като по онова време е било незаконно по германските пътища. Вместо това клиентът го е получавал в багажника на автомобила си и е можел да го монтира сам, когато е на писта. В европейския шампионат състезателната версия на колата печели шест титли при пилотите, както и три етапа от Световния марков шампионат през 1976.           Колата на Джей Кей е собственост на музиканта от 13 години, за което време той я е реставрирал изцяло и два пъти я е пребоядисвал - веднъж от оригиналния жълт цвят в черно, и после в сегашния BMW Polaris Metallic. Реставрацията включва добавяне на бутала Mahle, окачване от Bilstein и комплект изключително редки джанти от Alpina. Според километража колата е на едва на 21 000 км.      Джей Кей е прочут най-вече със страстта си към Ferrari и Lamborghini, но колекцията му включва и доста модели на BMW         Възможно е доработките на Джей Кей да са разколебали участниците в търга в края на март, а може и цената да им се е сторила висока. На същия аукцион друго 3.0 CSL, с доста по-голям пробег, се продаде за 87 000 лири.       Още снимки на уникалното BMW 3.0 CSL вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #9
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Рядко красив автомобил,жалко е че никой не създава такива.
  • #8
    до 7 ( преди 3 години )
    професоре, изпаднало ви е последното "-ал" от фамилията
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Тодор Славков има такъв светло син.
  • #6
    проф. Ан ( преди 3 години )
    На това предната броня е поставяна в на бай Коце почернелия гараж с видии за гипсокартон. Или от БМВ просто толко си могат.
  • #5
    До 7 ( преди 3 години )
    Вероятно щото за 13 години му се е кефиш, омръзнало му е и сега ще го продаде с добра печалба, за да вземе следващото
  • #4
    PGP jq ( преди 3 години )
    Не разбирам защо човек който колекционира коли и не разчита на парите от продажбата им, продава нещо което е доста рядко и ценно.
  • #3
    БМВ ( преди 3 години )
    Това е машина за ретро ценители, защото не можеш да си го купиш от магазина. Затова е ценно за богати колекционери. Цената му ще расте.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Лошото е че колата е с десен волан иначе до сега да е заминала в друг гараж. Ама и така ще се продаде, малко по бавно явно.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    На теб мястото ти е зад редосеялката, да произвеждаш насъщния. Мълчаливо
fallback
Последни