Двигателят S58 с два турбокомпресора, поставян на новите BMW M3 и M4 разполага със забележителни характеристики, но се оказва, че реално те са още по-впечатляващи. Поне това показва тест, проведен от IND Distribution’s shop - американския магазин за авточасти и сервиз.
При второто поколение на M4 (G82) баварският производител обяви, че моторът развива 480 к.с. при 6250 об/мин. и 550 Нм при 2650 об/мин., като това са показателите за версията със задно предаване. При теста на IND Distribution, проведен на диностенд, върху колелата са отчетени 471 к.с. при 6780 Нм и 555 Нм при 5530 об/мин.
Това означава по-високи стойности на коляновия вал, които експертите решават да изчислят. Приема се, че при проведеното измерване загубата е около 15%, което би означавало мощност от 554 к.с. и 651 Нм въртящ момент, а това е с цели 74 к.с. повече от обявеното от BMW.
Използваният за теста диностенд е Eurowerks на компанията Buffalo Grove, като той разполага с най-модерните системи за измерване. Авторите на измерването са отчели, че понякога уредите дават фалшиви показания и затова за провели теста 3 пъти. И в трите случая са получени сходни показания.
Експерти коментират, че цифрите за мощността върху колелата трябва да се приемат с известно внимание, тъй като при повечето нови автомобили правилото за загуба на 15% не важи. При новите технологии разликата е около 10%, но и това показва, че в BMW определено са подценили своя 3,0-литров редови мотор с 6 цилиндъра, който наистина е по-мощен.
Моторът с две турбини дебютира при компактните луксозни кросоувъри X3 M и X4 M през 2019 година, а след това започна да се поставят и на новите M3 и M4. Очаква се, че догодина същият агрегат да се появи и при изцяло новото BMW M2.
Снимки и видео: IND Distribution