fallback

Новото BMW M4 се оказа стряскащо по-мощно

Тестът на диностенд показва, че моторът развива 554 к.с.

Двигателят S58 с два турбокомпресора, поставян на новите BMW M3 и M4 разполага със забележителни характеристики, но се оказва, че реално те са още по-впечатляващи. Поне това показва тест, проведен от IND Distribution’s shop - американския магазин за авточасти и сервиз.

При второто поколение на M4 (G82) баварският производител обяви, че моторът развива 480 к.с. при 6250 об/мин. и 550 Нм при 2650 об/мин., като това са показателите за версията със задно предаване. При теста на IND Distribution, проведен на диностенд, върху колелата са отчетени 471 к.с. при 6780 Нм и 555 Нм при 5530 об/мин.

Това означава по-високи стойности на коляновия вал, които експертите решават да изчислят. Приема се, че при проведеното измерване загубата е около 15%, което би означавало мощност от 554 к.с. и 651 Нм въртящ момент, а това е с цели 74 к.с. повече от обявеното от BMW.

Използваният за теста диностенд е Eurowerks на компанията Buffalo Grove, като той разполага с най-модерните системи за измерване. Авторите на измерването са отчели, че понякога уредите дават фалшиви показания и затова за провели теста 3 пъти. И в трите случая са получени сходни показания.

Експерти коментират, че цифрите за мощността върху колелата трябва да се приемат с известно внимание, тъй като при повечето нови автомобили правилото за загуба на 15% не важи. При новите технологии разликата е около 10%, но и това показва, че в BMW определено са подценили своя 3,0-литров редови мотор с 6 цилиндъра, който наистина е по-мощен.

Моторът с две турбини дебютира при компактните луксозни кросоувъри X3 M и X4 M през 2019 година, а след това започна да се поставят и на новите M3 и M4. Очаква се, че догодина същият агрегат да се появи и при изцяло новото BMW M2.

Снимки и видео: IND Distribution

fallback
  • #8
    Аз ( преди 3 години )
    Всичко това са грешни изводи, базирани на аматьорски измервания с любителски уреди, като този "Дайноджет" стенд, известен с оптимистичните си резултати от ранга на 20-50 коня над реалното. Който иска да си вЕрва!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    честно казано не изпитах нищо като го оглеждах на живо грам емоция няма докато предишното е брутална машина
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Видях я на живо във Франкфурт, сивушка. На живо колата е уникална ! С много присъствие и с тия джанти и тая муцуна отпред, имаш чувствтото, че ще те сдъвчи и изплюе на място ! Много агресия ! За техниката е ясно, че е на ниво. Който говори само от снимки, не знае изобщо за каква става въпрос !При М3 (М4) само остана театъра и тая тръпка на чистокръвен спортист. Преди го имаше и при Мерцедес АМГ (до W204), но вече не. При Ауди никога не го имало с А4 и А5 !
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    само като влезеш в сервиза на бмв и ти обновяват софтуера и 70 коня хващат гората
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Прилича на зайчето Бъни отпред.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Още по- стряскаща е решетката отпред
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста коли са така също. Сещам се за Алфа Джулия, където Squadra Tuning я бяха качвали на дино и се оказа, че 200 коня моторът е всъщност 230, а 280 коня моторът е над 300 коня.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Не са го подценили, това е практика при всички производители вече. Първо данъка се плаща върху мощността, така че тая цифра като е голяма оскъпява. Също така оставят резерв от мощност ако се наложи сервизна акция и трябва да направят по-еко колата, обикновенно това е за сметка на мощността и ако тази мощност падне под този с която са обявили колата, могат да бъдат съдени от купувачите. Последно време мощността не се гледа толкова като цифра ами времето 1/4 миля и ускорението до 100.
fallback
Последни