Легендарният автомобилен дизайнер Гордън Мъри, реши да посвети най-новото си творение на също така легендарния автомобилен пилот Ники Лауда. Лауда, който вчера щеше да навърши 72 години, ни напусна през 2019 година като човекът, оставил един от най-ярките моменти в автомобилния спорт.
Лимитираната серия Gordon Murray T.50s Niki Lauda пристига като ориентирана за писта версия на и без това сериозната спортна машина, дело на човека зад McLaren F1. Посветената на трикратния шампион от Формула 1 суперкола ще бъде произведена в едва 25 бройки, всяка на цена, започваща от около 3 600 000 евро. Производството й ще започне през януари 2023 година, след като бъдат завършени 100-те планирани конвенционални бройки от T.50.
Както и стандартният модел, T.50s Niki Lauda използва 4-литров V12 двигател. Базовата мощност на мотора е 712 конски сили, но благодарение на оптимизираната система за подаване на въздух, "кончетата" могат да нараснат на още по-внушителните 735. Повишен е и въртящият момент, който тук е 485 Нм, спрямо 467 в базовата версия.
Тягата се предава към задните колела чрез 6-степенна скоростна кутия, управлявана с перца от волана, като ще бъдат налични две различни настройки. В едната фокус ще е максималната скорост, която може да достигне 322 км/ч, докато другата ще предлага по-къси предавки и ще ореже максималната скорост до 274 км/ч.
Данните за динамичните характеристики са повече от задоволителни за тежащия едва 852 килограма пистов болид. "Диетата" се е разпростряла дори до V12 двигателя, който е с 16 кг по-лек от този в стандартния Т.50. Промените в агрегата включват добавяне на клапани от титаниева сплав, промяна в системата за работата им, както и по-различни всмукателна и изпускателни системи.
В сравнение с конвенционалния модел, версията Niki Lauda е с допълнителни настройки за по-добра стабилност при високи скорости, като включва по-различно задно крило, по-голям дифузьор и по-солиден преден сплитер. И тук е наличен 400-милиметров заден "вентилатор", който осигурява притискателна сила от 1500 кг.
Монокок конструкцията на Gordon Murray T.50s Niki Lauda е идентична с тази на "цивилната" версия. Окачването е с променени настройки, като е по-ниско от стандартното. Тъй като става въпрос за пистова кола, задните седалки са махнати, а на тяхно място е монтирана противопожарна система.
Водачът (или пилотът в случая) все така седи в средата на автомобила, като има място и за пасажер от лявата му страна. Клиентите могат да си поръчат машината и без втората седалка, за да спестят още тегло.
Всяка една от машините T.50s Niki Lauda, освен към легендарния пилот, ще отдава почит и на определена победа във Формула 1 на някой от състезателните болиди за шампионата, създадени от Гордън Мъри. Колата ще върви и в комплект със специална книга, включваща личните спомени на дизайнера за съответния триумф.
Повече снимки на Gordon Murray T.50s Niki Lauda вижте в галерията: