fallback

Renault пусна на пазара най-евтиния си кросоувър

Дългият под 4 метра Kiger засега няма да се конкурира с Dacia Duster

В края на миналата година Renault показа прототип на компактен SUV, който бе предназначен за Индия. Сега, моделът Kiger добива сериен вид и официално излиза на пазара, като френската компания възнамерява да го лансира и в други държави.

Renault Kiger е с дължина 3991 мм, което го поставя в най-конкурентния пазар в азиатската страна, на автомобили с дължина под 4 метра. Новият модел е позициониран над Kwid, но няма да се конкурира с Dacia Duster, която се предлага на местния пазар с емблемата на френския производител.

Както повечето модели за индийския пазар, кросоувърът има доста солиден клирънс - 205 мм, за да се справя с типично лошите пътища на втората по население държава в света. Дизайнът е смесица от няколко модела, като отпред напомня на по-луксозен Kwid, а отзад прилича донякъде на Captur със С-образния си светлинен подпис.

От Renault са оборудвали Kiger с LED светлини отпред и отзад, а по-високите нива на оборудване разполагат с 16-инчови лети джанти. И макар и да се води бюджетен модел, клиентите ще могат да персонализират каросерията с двутонална боя.

Що се отнася до интериора, той напомня на този в други модели на марката и на Dacia, като акцент са информационно-развлекателната система с 8-инчов дисплей и дигиталното инструментално табло, обединяващо три кръгли позиции с дисплеи на тях.

Новият Kiger е на същата платформа като друг компактен модел на Renault, предлаган в Индия - минивана Triber. Под капака е наличен трицилиндров еднолитров турбодвигател, с мощност от 100 к.с. и въртящ момент от 160 Нм. Тягата се предава към предните колела през 5-степенна механична трансмисия или опционална CVT.

Налична е и атмосферна версия на еднолитровия мотор, която предлага 72 к.с. и 96 Нм. Тя се куплира с 5-степенна механична или роботизирана скоростна кутия. Макар да изглежда доста маломощен, агрегатът все пак е достатъчен за тежащия едва 1012 кг модел. Интересното е, че Kiger разполага и със спортен режим на трансмисията.

Все още не са ясни цените на модела (посочват се суми от около 7000 долара) и на кои останали пазари ще се продава. Със сигурност Европа не е сред тях, където в този клас работата е поверена на Captur.

Повече снимки на Renaul Kiger вижте в галерията:

fallback
  • #9
    Г-н Ценов ( преди 3 години )
    Щом няма да го продават в Европа за какво ни занимавате с това ренде?!
  • #8
    До 3 ( преди 3 години )
    Гомнян си е GM спор няма...иначе рено отдавна прави и двигатели на смехурковците премиум мерцове....
  • #7
    Дачия ( преди 3 години )
    Това е новата Дачия Сандеро с емблема на Рено. Изобщо не е в класа на дъстер за да му се конглокира.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    В Индия 7000$, ако го пуснат в България 20000$ как става тая раУта?
  • #5
    Нане Вутев ( преди 3 години )
    от копторо по-яко нема, е па нема!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Къде па го виде по-як от каптюра???
  • #3
    ! ( преди 3 години )
    рено-тата-лада-дачия: новият GомнянМотърс! )))
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    това по-яко на визия от каптур.. а и вероятно по-евтино. Ако се сравнява на индийския пазар с Тата - ще избият рибата..
  • #1
    Давайте... ( преди 3 години )
    индийците и чайниците са милиарди,има за изтребление чрез коли - доказаните методи на рено!
fallback
Последни