fallback

Fiat 500 стана по-бавен - но по-скъп

Градският автомобил бе обновен за 2021 година и вече е само мек хибрид

Fiat обнови цялото си моделно семейство 500 за 2021 година. Най-съществените промени при 500, 500Х и 500L се отнасят до двигателите и до нивата на оборудване.           Малкият 500 е достъпен с един-единствен агрегат, явен резултат от новите европейски тавани за парниковите емисии. Той е еднолитров, с 3 цилиндъра, атмосферно пълнене и съчетан с т. нар. мека хибридна система, при която двигателят се подпомага от стартер-генератор. Колата развива 69 конски сили, и скромните 92 Нм максимален въртящ момент. Екологията се е отразила и на ускорението - 13.8 секунди от 0 до 100 км/ч. Досегашната кола с атмосферен 1.2 се справяше за 12.9 секунди. За сметка на това официалният разход по новия тестов цикъл е 5.3 литра на 100 км в градски цикъл.           Ако искате бързо малко фиатче, ще трябва да се пренасочите към дъщерната марка Abarth, която също обнови своя 595. Тук двигателят е 1.4-литров турбобензин с три варианта на мощност - от 143 до 178 коня за върховите версии Competizione и Esseesse variants.

При кросоувъра 500Х все пак остава избор от два двигателя. Базовият е също с три цилиндъра и 1 литър обем, но с турбокомпресор, който дава 118 коня, 190 Нм и 10.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Той е комплектован с 6-степенна ръчна трансмисия.

Върховата версия на 500Х има 1.3-литров турбомотор със 148 коня и 270 Нм максимален въртяк момент. Той върви с 6-степенен автоматик с двоен съединител и дава 9.1 секунди от място до 100 км/ч.            Произвежданият в Сърбия 500L също остава само с един двигател - добре познатият атмосферен 1.4 на Fiat, с 93 коня и 127 Нм. И трите модела вече отговарят на стандарта Euro6d, уверяват от компанията.

Все още не разполагаме с цените за България, но е ясно, че те ще са малко по-високи от тези на досегашните модели (стартиращи от 27 900 лева). Във Великобритания 500 започва от еквивалента на 14 900 евро, 500X тръгва от 22 300 евро, а миниванът 500L - от 20 250. Базовата версия на Abarth 595 струва 19 950 евро, а върховата Competizione - 26 000.

Още снимки на обновените Abarth 595 и Fiat 500 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #8
    Koko ( преди 3 години )
    Имам х500 1.4турбо,140к.сЧестно да ви кажа,само на дизайн е ОК.Жената го харесва,но аз трудно свикнах.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Ич няма нови хот хечове.В съседната статия пише за новата Тойота Ярис с 260 коня 5,5 сек 0-100км./ч.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    твоят вибриращ тракалник 1.6 дизел с 300 нм още сега трябва да бъде забранен и изпратен като трактор на някоя нива.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Abarth-четата са култови. Време е да се пазаруват, защото ще се превърнат в класики. Страшни симпатяги.
  • #4
    Петко ( преди 3 години )
    Тези ни върнаха в 80те години, коли по 65-70 коня, а "бегачките" по 120. Каква стана тя, все по-малки моторчета, с малък ресурс, скопени здраво. Моят 1.6 комън рейл и 300 нютона след 15 години ще е забранен колос, смях.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре казано, бай Гошо. Затова и растат цените на разни малко по-стари хот хечове - хората си купуват, щото знаят, че повече такива няма да има
  • #2
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    За любителите на класическите автомобили идват тежки времена. Заради сигурността колите стават по-тежки, заради екологията с по-малки мотори. Моите уважения към любителите на електромобилите, но тръпката просто е различна.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Идеално си е Фиат-чето. Най-добрата градска кола.
fallback
Последни