Fiat обнови цялото си моделно семейство 500 за 2021 година. Най-съществените промени при 500, 500Х и 500L се отнасят до двигателите и до нивата на оборудване.
Малкият 500 е достъпен с един-единствен агрегат, явен резултат от новите европейски тавани за парниковите емисии. Той е еднолитров, с 3 цилиндъра, атмосферно пълнене и съчетан с т. нар. мека хибридна система, при която двигателят се подпомага от стартер-генератор. Колата развива 69 конски сили, и скромните 92 Нм максимален въртящ момент. Екологията се е отразила и на ускорението - 13.8 секунди от 0 до 100 км/ч. Досегашната кола с атмосферен 1.2 се справяше за 12.9 секунди. За сметка на това официалният разход по новия тестов цикъл е 5.3 литра на 100 км в градски цикъл.
Ако искате бързо малко фиатче, ще трябва да се пренасочите към дъщерната марка Abarth, която също обнови своя 595. Тук двигателят е 1.4-литров турбобензин с три варианта на мощност - от 143 до 178 коня за върховите версии Competizione и Esseesse variants.
При кросоувъра 500Х все пак остава избор от два двигателя. Базовият е също с три цилиндъра и 1 литър обем, но с турбокомпресор, който дава 118 коня, 190 Нм и 10.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Той е комплектован с 6-степенна ръчна трансмисия.
Върховата версия на 500Х има 1.3-литров турбомотор със 148 коня и 270 Нм максимален въртяк момент. Той върви с 6-степенен автоматик с двоен съединител и дава 9.1 секунди от място до 100 км/ч.
Произвежданият в Сърбия 500L също остава само с един двигател - добре познатият атмосферен 1.4 на Fiat, с 93 коня и 127 Нм. И трите модела вече отговарят на стандарта Euro6d, уверяват от компанията.
Все още не разполагаме с цените за България, но е ясно, че те ще са малко по-високи от тези на досегашните модели (стартиращи от 27 900 лева). Във Великобритания 500 започва от еквивалента на 14 900 евро, 500X тръгва от 22 300 евро, а миниванът 500L - от 20 250. Базовата версия на Abarth 595 струва 19 950 евро, а върховата Competizione - 26 000.
Още снимки на обновените Abarth 595 и Fiat 500 вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?
-
Нова модификация Sport и хибриден двигател за минито
-
Компанията ще насочи клиентите на 500 и Panda към по-големи модели, обяви Майк Манли