fallback

NIO представи сериозен конкурент на Tesla Model S

Китайският седан ЕТ7 ще има версия с 1000 км пробег

Китайският производител NIO представи флагманския си модел ET7. Седанът, който е четвъртият електромобил на марката идва с приятен дизайн, просторен салон, много нови технологии и сериозен пробег с едно зареждане на батериите си.

Седанът е с дължина от 5098 мм, ширина от 1987 и височина от 1505 мм. Колесната база на машината е 3060 мм, което, заедно с платформата с вградени в пода батерии предоставя сериозен простор в салона. Дизайнът на новия NIO ET7 е доста елегантен и хваща окото с добре преценените форми и пропорции.

За задвижването на новия модел се грижат два електромотора - преден със 180 kW и заден с 300 kW. Съвкупната мощност е 650 конски сили, а въртящият момент е 850 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,9 секунди, а максималната скорост не е споделена от производителя.

Най-важната част от технологиите на новия модел са батериите - в началото машината ще се предлага с пакет от 70 или 100 киловатчаса, които ще осигурят пробег от съответно 500 и 700 км с едно зареждане (по цикъла NEDC).

По-голямата новина е предстоящото добавяне (в края на 2022) на версия със 150 kWh батерии, които ще са по новата технология с твърд електролит. С тази компановка, NIO ET7 ще има пробег до цели 1000 км с едно зареждане. Акумулаторите най-вероятно ще се произвеждат от компанията CATL, а автопроизводителят обещава те да имат дълъг живот и по-добра ефективност при зареждане.

Очаква се новият седан да е много комфортен дори и при дълги пътувания. За целта, ЕТ7 разполага с "интелигентно" въздушно окачване, отопление, вентилация и масаж на всички места и стъклен покрив като стандарт. Инструменталното табло е дигитално и много модерно с размер 10,2 инча, а мултимедията е с 12,8-инчов екран. Стандартно колата се предлага с проектор на челното стъкло и автоматично затваряне на вратите.

С модела, NIO представят и новото си поколение технологии за автономно шофиране, която разчита на 8-мегапикселови камери, лидар и изкуствен интелект. Цената на новия модел в Китай започва от около 69 000 долара за версията с по-малката батерия и 78 000 за 100-киловатчасовия вариант. Налична е и стартова серия Premier edition на цена от 81 230 долара. Към тези цени се добавя и месечен абонамент за услуги на стойност между 150 и 229 долара.

Повече снимки на NIO ET7 вижте в галерията:

fallback
  • #4
    Лаик ( преди 3 години )
    Още малко инфо. Изградени са зарядни станции по магистралите, където ти сменяват барерията (безплатно) за 30 минути, ако не искаш да губиш време за зареждане до 80% за час (безплатно). 15 GB на месец, 15 автомивки (с всички екстри) годишно, 15 пъти Дринк енд драйв годишно. Безплатното паркиране не коментираме. И всичко това е създадено от автоблогър за 6 години. След колко години целият свят ще им диша праха на китайците. Надали повече от 10 (много са).
  • #3
    Лаик ( преди 3 години )
    Малко факти.Компанията е създадена от автоблогър. Представя бизнес план пред банката (държавата) и тя го финасира. Наема инженери и дизайнери от Германия (повечето от BMW). Всичко се проектира и конструира в Мюнхен. За 6 години са създаени и пуснати на пазара 6 модела. Tesla имат 4. Най-скъпият седан - ET7 е 2 пъти по-евтин от Tessla S на китайския пазар. Най-скъпият SUV - ЕТ8 е 2 пъти по-евтин от Tesla X. Автомобилите са с доживотна гаранция (ако не ги препродаваш или катастрофираш)
  • #2
    Хи хи ( преди 3 години )
    Южноафриканчето бавно, но сигурно му го набиват...щот е "визионер" ръйш ли хи хи
  • #1
    До 1 ( преди 3 години )
    Защото въздушното окачване хаби много енергия... :)
fallback
Последни