Audi приема едно от най-големите предизвикателства в света на моторните спортове: компанията възнамерява да стартира програма за участие в легендарното рали "Дакар". Дебютът на "четирите ринга" в пустинния маратон ще е през 2022 година, с иновативна концепция.
За участието си в екстремната надпревара, която в момента се провежда на територията на Саудитска Арабия, от Audi възнамеряват да използват прототип, комбиниращ задвижване с електромотор(и) и батерия, подпомаган от високоефективен бензинов двигател, който да служи за генератор на енергия.
В допълнение, марката мисли да се посвети и на други подобни крос-кънтри надпревари, освен "Дакар", тъй като се отчита все по-големия интерес към тях. Очевидно от Audi няма да се "пуснат" еднократно в надпреварата, а ще подготвят мащабна рали-рейд програма. Целта е "постоянно да се подобряват характеристиките на електрическото задвижване и батериите". И това трябва да става в екстремни условия, каквито рали-маратонът предлага в изобилие. След което, опитът ще се прилага в бъдещите серийни модели.
Audi възнамерява да прекрати участието си в електрическата Формула Е като заводски отбор и вероятно ще се ангажира само като доставчик след края на сезон 2021. Но марката няма да остане далеч извън асфалтовите писти: по думите на моторспорт директора Юлиус Зеебах, компанията ще се завърне в състезанията за издръжливост, с основен фокус върху легендарните "24 часа на Льо Ман" и "24 часа на Дайтона".
В пистовите надпревари, от "четирите ринга" възнамеряват да участват в новия клас LMDh (Le Mans Daytona hybrid). При него, състезателните прототипи трябва да са с минимално тегло от 1030 кг и да са с максимална мощност от 680 к.с. (500 kW), доставяни чрез хибридна задвижваща система към задните колела. Първите подобни машини се очакват по трасетата в Европа през 2022 година, а в САЩ - през 2023.
Връщайки се на рали "Дакар", трябва да споменем, че Audi не е съвсем незапозната марка с пустинния маратон. Именно новосформирания екип на марката по 4х4 задвижванията, разработва трансмисията на победилия в Африка през 1980 година Volkswagen Iltis. А развоя по състезателната машина на сестринската VW води директно до лансирането на легендарното Audi Quattro.