fallback

Audi влиза в рали "Дакар" с електрифициран всъдеход

Компанията планира и завръщане в сериите "Льо Ман"

Audi приема едно от най-големите предизвикателства в света на моторните спортове: компанията възнамерява да стартира програма за участие в легендарното рали "Дакар". Дебютът на "четирите ринга" в пустинния маратон ще е през 2022 година, с иновативна концепция.

За участието си в екстремната надпревара, която в момента се провежда на територията на Саудитска Арабия, от Audi възнамеряват да използват прототип, комбиниращ задвижване с електромотор(и) и батерия, подпомаган от високоефективен бензинов двигател, който да служи за генератор на енергия.

В допълнение, марката мисли да се посвети и на други подобни крос-кънтри надпревари, освен "Дакар", тъй като се отчита все по-големия интерес към тях. Очевидно от Audi няма да се "пуснат" еднократно в надпреварата, а ще подготвят мащабна рали-рейд програма. Целта е "постоянно да се подобряват характеристиките на електрическото задвижване и батериите". И това трябва да става в екстремни условия, каквито рали-маратонът предлага в изобилие. След което, опитът ще се прилага в бъдещите серийни модели.

Audi възнамерява да прекрати участието си в електрическата Формула Е като заводски отбор и вероятно ще се ангажира само като доставчик след края на сезон 2021. Но марката няма да остане далеч извън асфалтовите писти: по думите на моторспорт директора Юлиус Зеебах, компанията ще се завърне в състезанията за издръжливост, с основен фокус върху легендарните "24 часа на Льо Ман" и "24 часа на Дайтона".

Volkswagen Iltis със задвижване 4x4 от Audi побеждава в рали "Дакар" през 1980 г.

В пистовите надпревари, от "четирите ринга" възнамеряват да участват в новия клас LMDh (Le Mans Daytona hybrid). При него, състезателните прототипи трябва да са с минимално тегло от 1030 кг и да са с максимална мощност от 680 к.с. (500 kW), доставяни чрез хибридна задвижваща система към задните колела. Първите подобни машини се очакват по трасетата в Европа през 2022 година, а в САЩ - през 2023.

Връщайки се на рали "Дакар", трябва да споменем, че Audi не е съвсем незапозната марка с пустинния маратон. Именно новосформирания екип на марката по 4х4 задвижванията, разработва трансмисията на победилия в Африка през 1980 година Volkswagen Iltis. А развоя по състезателната машина на сестринската VW води директно до лансирането на легендарното Audi Quattro.

fallback
  • #4
    1234 ( преди 3 години )
    Само да попитам от къф зор хибрид на рали!?!? Това е оксиморон!!!! Икономията идва когато батерията се зарежда по инерция с НЕНАТИСНАТ ПЕДAЛ НА ГАЗТА! Точно на париж дакар спирачката се използв в 1 пр от времето...... Пълни ***. Тоя хибрид ще заърши на опашката.
  • #3
    diesel ( преди 3 години )
    дизеееел, 4х4 6х6 пушек да се вдига
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    И зад дизеловия агрегат черен пушек с логото на ФВ.
  • #1
    nev ( преди 3 години )
    Представям си в кервана на Ауди наред с камилите и един дизелов агрегат да зарежда еко батериите! :)
fallback
Последни