Състоянието на пътищата в България се е превърнало в една от могъщите основи на националното чувство за хумор. Но наистина ли то е чак толкова лошо? Разбира се, много сме далеч от мисълта да ви убеждаваме в достойнствата на Агенция Пътна инфраструктура. Но е факт, че в последните десетилетия поне някаква частичка от милиардите европейски фондове все пак е стигнала до предназначението си и се е превърнала в асфалт, мантинели и знаци.
По данни от 2018 година у нас има 41 250 километра пътища, или средно по 0.37 км за всеки квадратен километър територия. По този показател България всъщност се нарежда в първата третина на страните по света - доста зад Словакия, Гърция и Турция, да не говорим за Унгария (която има пет пъти по-голяма гъстота на пътищата - 2.1 км на кв. км), но пък осезаемо пред страни като Китай, Нова Зеландия, Норвегия и Финландия.
Длъжни сме да отбележим, че статистиката никъде не указва какви са тези пътища, имат ли дупки и дали дебелината на положения асфалт е 3, или 12 см. Освен това гъстотата на пътната мрежа е логично свързана с размерите на държавата и с нейното население. Колкото по-населена и малка е страната, толкова по-висок е показателят - което обяснява и защо Бангладеш, с неговите 161 милиона жители, може да се похвали с по-гъста пътна мрежа от Италия или Испания. Или защо в Топ 10 на страните с най-голяма гъстота осем са всъщност микродържави. Все пак ни се стори любопитно да проверим кои са страните с най-много и най-малко пътища на планетата. Започваме от долния край на класацията.
10-те държави с най-малко пътища в света (ГАЛЕРИЯ):
Кои са 10-те страни с най-гъсти пътни мрежи - четете тук.