fallback

10-те страни с най-малко пътища в света

По гъстота на мрежата България е в първата една трета. Статистиката обаче не отчита качеството

Състоянието на пътищата в България се е превърнало в една от могъщите основи на националното чувство за хумор. Но наистина ли то е чак толкова лошо? Разбира се, много сме далеч от мисълта да ви убеждаваме в достойнствата на Агенция Пътна инфраструктура. Но е факт, че в последните десетилетия поне някаква частичка от милиардите европейски фондове все пак е стигнала до предназначението си и се е превърнала в асфалт, мантинели и знаци.     Атлас, който ясно показва разликата в пътните мрежи на Финландия и Русия. Страната с най-голяма площ в света има петата по размер пътна мрежа - 1.529 млн. километра. Първи по този показател са САЩ (6.85 млн. км), пред Индия, Китай и Бразилия

По данни от 2018 година у нас има 41 250 километра пътища, или средно по 0.37 км за всеки квадратен километър територия. По този показател България всъщност се нарежда в първата третина на страните по света - доста зад Словакия, Гърция и Турция, да не говорим за Унгария (която има пет пъти по-голяма гъстота на пътищата - 2.1 км на кв. км), но пък осезаемо пред страни като Китай, Нова Зеландия, Норвегия и Финландия.

Длъжни сме да отбележим, че статистиката никъде не указва какви са тези пътища, имат ли дупки и дали дебелината на положения асфалт е 3, или 12 см. Освен това гъстотата на пътната мрежа е логично свързана с размерите на държавата и с нейното население. Колкото по-населена и малка е страната, толкова по-висок е показателят - което обяснява и защо Бангладеш, с неговите 161 милиона жители, може да се похвали с по-гъста пътна мрежа от Италия или Испания. Или защо в Топ 10 на страните с най-голяма гъстота осем са всъщност микродържави. Все пак ни се стори любопитно да проверим кои са страните с най-много и най-малко пътища на планетата. Започваме от долния край на класацията.

10-те държави с най-малко пътища в света (ГАЛЕРИЯ):

Кои са 10-те страни с най-гъсти пътни мрежи - четете тук.

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди демокрацията беше като Судан
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди демокрацията, може би, но сега едва ли в първате 1/3.. То магистралите не са стока, а какво остава за останалата пътна мрежа извън главните пътища.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Като гледам на снимката пътя в Ботсвана, и като гледах едно филмче за пътната мрежа в Руанда, строена от китайци, не съм сигурен, че по качество сме в първата една трета. Ако не се крадяха 90% от парите, можеше и да сме
  • #1
    Окачествен ( преди 4 години )
    По качество вероятно също сме в първата една трета, въпреки бойковите резили. Но пък много обичаме да мрънкаме и да се оплакваме.
fallback
Последни