Преди време лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск призова всеки, който иска, да дойде и да си закупи кола на марката, след което да я кара 7 дни, и ако не я хареса, да я върне. Съответно, компанията ще му възстанови платената сума.
"Притежанието на Tesla предполага управление на едно от най-технологичните и най-безопасни превозни средства, който се предлагат на пазара в момента. Сигурни сме, че нашият електромобил ще ви хареса и затова ви даваме време, за да се запознаете с него. Ако сте недоволен, можете да го върнете до седмица", заяви тогава Мъск.
Няма точна статистика, колко продадени коли са били върнати на Tesla, но е факт, че подобна практика беше приета от купувачи на електромобили. Връщането на покупката беше възможно дори само с аргумента "Не ми харесва" и клиентът веднага си получаваше парите обратно.
Сега обаче това е невъзможно. Специалният раздел за връщане на коли на сайта на Tesla вече не е достъпен, като от него директно препращат клиента на страницата на сервизната служба. Там купувачът научава, че електромобилът му ще бъде ремонтиран, което ще му струва и пари, ако повредата не се покрива от гаранцията.
В същото време в Нидерландия група клиенти на Tesla се готвят да подадат колективен иск срещу компанията заради лошото качество на техните електромобили. Един от тях - Вутер ван Венинг, разкри пред Autoweeк, за първата година след закупуването на нов Model S се е сблъскал с "десетки проблеми".
Сред тях са отказ на автопилота и на чистачките, повреда на заключването на вратите, скърцане при преминаване на неравности, неработещи фарове, счупен багажник на покрива, изгорял екран на мултимедийната система, която съответно е блокирала, проблеми със зареждането и батерията.
За да бъдат отстранени, Ван Венинг е трябвало да запише колата си за ремонт в сервиз на Tesla в Нидерландия. Оказва се обаче, че трябва да чака повече от месец за свободен час, а в това време проблемите по електромобила се увеличават. И когато той е вкаран в сервиз, в него ремонтират само първоначално съобщените повреди, а не и натрупалите се след това. Така се налага нов посещение в сервиза, което става отново месец след това.
Според Ван Венинг, това е издевателство над клиенти и той е давел дело срещу Tesla, като настоява за компенсация. През април съдът задължи компанията да вкара в сервизите си електромобила, но в момента Tesla оспорва решението. Затова и собственикът на колата е създал фонд Tesla Claim Foundation, който събира жалби от недоволни клиенти на марката и съответно подготвя колективен съдебен иск.
Снимка: Tesla