fallback

7 заблуди за колите с турбомотор

Основната е, че те са по-малко надеждни от тези с атмосферен двигател

Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.

Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.

7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #26
    Такси ( преди 3 години )
    Значи 1.6 с турбо такси не издържа много, пък такситата на комшията не са с 400к пробег. Да раздрънкани са и горят по 1л масло на 6000 км. Неизносен двигател в магазина.
  • #25
    Turbo ( преди 4 години )
    Who talks for me???
  • #24
    Хаха ( преди 4 години )
    Ще падна от смях. Тея коли дето ги изброи къде са? Дори и по онова време не ги виждах. Нали на 200000 вече са тотал щета. Стига дрънка тъпотии, че ставаш за смях. Ако 1.0 3цилиндъра беше здрав и нафежден двигател, никой няма да си прави труда да слага 3.0,4.0,5.0 литрови!!! Забелязваш ли на какви коли ги слагат? Малки градски колички. То и смарта е 600куб турбо, ама на магистралата е жив майтап да го караш. Един 1.0куб двигател ще харчи много повече от колкото един 3.0кубиков.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето ти 1.0 турбо преди 90-та: 87 Daihatsu Charade GT-ti 0.9 100 кс, 89 Suzuki Cappuccino 0.63 65 кс. 89 Nissan March 0.9 110кс. 87 Suzuki Alto Works 0.55 60кс, 85 Lancia Y10 1.0 90кс, 82 Nissan Micra 1.0 85кс. Да американските са по 5 литра защото теглят 2+ тона шлеп С 3 степенен автомат. 1.0 турбо се слага на А или В сегмент, а вече и на С. Особено по онова време В сегмент тежът по 700кг. макс. Това са малки градски автомобилчета и там такъв двигател ок.
  • #22
    Хаха ( преди 4 години )
    Анонимния, един голям двигател има и голям ресурс. Достига максимален въртящ момент на много ниски обороти, достига максимална мощност на ниски обороти. Двигателя не се товари толкова. Има огромна разлика да карал 1.0 турбо с 140км/ч и някой 3.0 v6 или редови пак с тази скорост. За повече няма да говорим. Първия ще реве с 3500об,а другия ще мърка с 2000об. Като дойде баира литровката ще умре, а големия двигател няма да го усети.
  • #21
    Хаха ( преди 4 години )
    Анонимен, ти сериозно ли? Идея си нямаш какви тъпотии дрънкаш. Я си задай въпроса защо на американците колите са по 5.0куб,че и повече. Колкото по-голям е двигателя, толкова по-голям ресурс на експлоатация има!!!
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво значение има дали ще е 1.0 3 цилиндъра турбо или 2.0 6 цилиндъра турбо? Все еднакво натоварване.
  • #19
    Хаха ( преди 4 години )
    Анонимния, стига писа небивалици! Я дай марка и модел на тоя автомобил от 80те с 1.0 турбо бензинов двигател
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Като 15 годишен 2.0 турбо дизел 150кс на 400+к км незнаен гаражен майстор го надуе до 200кс, е супер и е здрав, но като екип инженери надуе турбо бензин до 100кс на литър вече е чуплив. Отделно заводски дизел със 100кс/л се прави от 7-8 години. А турбо бензин с толкова има още от 80-те.
  • #17
    Соичиро сан ( преди 4 години )
    Кой разбира при VTEC се спира....
fallback
Последни