Toyota спечели за трета поредна година "24-те часа на Льо Ман". За пръв път в историята легендарното състезание на Circuit de Sarthe се проведе без публика заради мерките на френското правителство срещу коронавируса. Бившият пилот от Формула 1 Себастиен Буеми, Кадзуки Накаджима и Брендън Хартли с номер 8 и Toyota TS050 завъртяха 387 обиколки и финиришаха с пет пред втория екип - Густаво Менесес, Норман Нато и Бруно Сена от тима на Rebellion Racing.
За Буеми и Накаджима това също е трети пореден триумф, докато новозеландецът Хартли замени партньора им от предишните две издания Фернандо Алонсо. Хартли обаче също има една предишна победа, с Porsche през 2017.
Имаше всички изгледи Toyota да вземе първите две места, след като другият й екипаж (Камуи Кобаяши, Майк Конуей и Хосе Мария Лопес, с кола номер 7) стартира от първа позиция. Тримата, които са водачи в Световния шампионат по издръжливост, обаче в крайна сметка завършиха четвърти, след като проблем с турбото им изяде половин час в средата на състезанието.
Toyota бе единственият заводски отбор в своя клас, но въпреки това успехът е забележителен. Японската марка имаше един неуспешен период в състезанието през 90-те и след това се завърна през 2012, но все още изоставаше от Audi и Porsche. През 2016 автомобилът на японците най-сетне се показа по-бърз от конкурентите, но повреда една обиколка преди края му отне победата.
Тазгодишното издание на Льо Ман бе и едва второто, проведено през септември вместо през юни. Предишният такъв случай бе през 1968 заради размириците и студентските протести във Франция.
Това бе и лебедовата песен за клас LMP1 в Льо Ман. Догодина най-високият клас в състезанието ще бъде заменен от новия Hypercar class.
Последните 15 победители в Льо Ман (ГАЛЕРИЯ):