fallback

Новото Audi A3 получи версия на метан

Модификацията G-tron разчита на мотор с мощност 131 к.с.

Компанията Audi представи нова модификация на четвъртото поколение на хечбека A3 под името G-tron. Тя е оборудвана с двигател, който може да работи на метан. Сгъстеният природен газ се събира в 3 свързани помежду си стоманени бутилки. Две от тях да поставени в задната част на колата, а третата е под втория ред седалки.

Капацитетът на трите бутилки е 18 кг, които стигат за пробег от 445 км по цикъл WLTP. Има и допълнителен резервоар за бензин, който побира 9 литра. Според замисъла на конструкторите на Audi, горивото е нужно само да стартиране на двигателя, както и за резерва, при случай, че наблизо няма метанова станция. Заради метановите бутилки обемът на багажника е намален от 380 на 280 литра.

Самият двигател е с обем 1,5 литра, като развива мощност от 131 к.с. и 200 Нм. Той може да се комбинира само със 7-степенна автоматична скоростна кутия S-tronic с два съединителя. Ускорението от 0 до 100 км/ч при метановото A3 отнема 9,7 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.

Турбомоторът с 4 цилиндъра 1.5 TSI може да се превключва на икономичния цикъл на Милър, като в метановата си версия има сериозно увеличение на геометричната степен на сгъстяване – 12,5:1 вместо 10,5:1 при оригиналния бензинов вариант.

В стандартното оборудване на автомобила влизат цифров приборен панел, информационно-развлекателен комплекс с 10,1-инчов сензорен дисплей и функция за разпознаване на гласови команди. Като опция на клиентите се предлага панорамен покрив, тризонов климатик, адаптивен круиз-контрол, камера за заден ход и проекционен дисплей.

Още снимки на метановото Audi A3 - вижте в галерията:

Продажбите на метановото Audi A3 в Европа ще стартират до края на годината, като цените на модела започват от 30 706 евро.

Снимки: Audi

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Стоманени бутилки!?! Тия в коя година са? Таксиджиите в България отдавна карат с кевларени бутилки, щото стоманените тежат брутално. Много са зле фаувето, много са зле.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Ауди най-накрая настигнаха българите. Остават още двайсетина годинки, да настигнат и тесла.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Радост за бакшишите!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    А дали ще завива?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма лошо в екологична опция цената и ускорението са като на дизела с 115 коня само дето багажника и резервоара за бензин са доста малки
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    На външен вид е добро, но ще може ли да завива ?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ауди за бедняци не беше ли Шкода? Иначе гледах един Сеат Арона с метан, като го представят абе никой не отваря багажника, а то какво се оказа - там бутилки ли бутилки и то едни огромни.
fallback
Последни