Акира Накай е легенда в света на тунинга. Използва розов телефон, пие бира Stella Artois и е издигнал в култ класическите версии на 911 с въздушно охлаждане. А тунинг компанията му Rauch Welt Begriff (RWB) е дала на света някои от най-противоречивите доработки на класиките на Porsche. Кариерата на Накай започва в дрифт отбора Rough World, като първата кола, която доработва е японската икона Toyota Corolla AE86.
Срещата с Porsche обаче става факт едва към края на 90-те години на миналия век, когато Акира работи във фирма за възстановяване и ремонт на каросерии. Тогава той попада на катастрофирало 911, след което купува първото си 930, когато е едва на 28 години. А това 930 става първият му и най-известен самостоятелен проект.
Повечето фенове на RWB знаят, че повечето коли, доработени от RWB получават и имена, дадени им от Накай. Това важи и за споменатото 930 – то е кръстено на бирата Stella Artois, като японецът твърди, че е бил вдъхновен от популярната напитка и това се пренася върху всички следващи коли, по които е работил. Иначе той не се ограничава при даването на имена на колите – от Тарга до Супер Мусаши.
6 години след покупката на това 930 Накай официално поставя началото на RWB, като първите две думи – Rauh и Welt са немските съответствия на Rough и World от началото на кариерата му, а той добавя и begriff, което означава концепция. Днес много от феновете на Акира смятат, че името на компанията означава „Концепция за суров свят”, но той продължава да твърди, че всеки има право да разбира RWB както му харесва. Като това важи и за колите, които прави.
В основата на всеки тунинг пакет на RWB лежи промяната на външността на класическо 911 – нови предна и задна брони, прагове и калници, като акцентът при Накай е, че те са абсурдно широки и упорито напомнят старите пистови състезателни коли на марката. Компанията предлага и промени по окачването, различни джанти и още един аеродинамичен пакет, който е по-напреднали – допълнителни аеродинамични елементи, за по-стабилно поведение на пътя или пистата.
Преди да се захване с един автомобил Накай разговаря със собственика на колата, за да разбере какво трябва да се направи, че проектът на отговори на стила на клиента, както и да научи как ще се използва по-нататък доработеният автомобил. Но тъй като Накай работи сам, а бизнесът му се разрасна много в последните 5 години – той прави по около 100 коли на година, тази част с интервюто вече е част от легендата и е заместена от планове и чертежи на промените по колата.
След това поръчаните части за доработката пристигат при клиента, който има задължение да ги боядиса в желания от него цвят. И накрая на вратата на гаража се появява самият Накай с инструментите си и работата започва.
Следва друга част от легендата – Накай започва да работи в минутата, в която е пристигнал при клиента си, не спира за почивка и през нощта и обикновено завършва един проект в рамките на броени дни. Не обича да се храни много докато работи, кара на цигари и от време на време пие Stella Artois. Това не му пречи да реже на око и нетрепваща ръка панелите на каросерията, за да инсталира новите аеродинамични елементи. И обича да разказва, че собствениците на колите обикновено нямат нерви, за да гледат това.
Накай обича да казва, че неговите проекти са подчинени на „формата и функцията” – първо идва новият дизайн, след това забавленията на пътя, но и двете са много важни.
Що се отнася до цените – базовият пакет на RWB стартира от 25 000 долара, като тук влиза и монтажът, но не и подготовката на колата и боядисването на новите компоненти и колата. Ако към доработките се добавят и ново окачване, джанти и гуми, то общата сума отива към 40 000 долара.
А всеки, който е бил клиента на RWB, става част от „тунинг семейството” на Накай, който редовно организира срещи на „родата” – обикновено трак дни на различни трасета в цял свят, както и традиционната вечеря по време на изложението SEMA. И легендата продължава да живее.
Снимки и видео: RWB