fallback

Колко наистина побира резервоарът за гориво?

Експеримент със 7 модела показа изненадващи резултати (ВИДЕО)

Знаете ли колко гориво побира резервоарът на колата ви? 40, 50 или може би 70 литра? Кога за последен път сте зареждали "до горе"? И колко се оказа това "до горе"? Отговорът на този въпрос решиха да дадат две украински медии, като направиха доста интересен експеримент.

Същността на самия експеримент е предложена от практиката на зареждане с гориво, защото често се случва резервоарът да побира много повече, отколкото е посочено от производителя. Съответно подозренията първо падат върху бензиностанцията - лъже с горивото. В същото време е невъзможно подобен спор да бъде разрешен на място. Въпреки че всеки клиент може да бъде сигурен в точността, като поиска да бъде направено техническо замерване в специален резервоар (поне в Украйна е така). По-често обаче клиентът просто си тръгва разочарован, а минусът за компанията, собственик на бензиностанцията, е репутацията й.

Как се извършва замерването?

За най-обективната картина са събрани, макар и не без усилия, седем автомобила от различни класове и години на производство, с различни двигатели и съответно с различни по обем резервоари за гориво - от 45 до 70 литра. Напълно обикновени модели на частни собственици, без никакви хитрини и модификации. В експеримента участват: Skoda Fabia, 2008 година (резервоар 45 литра), Nissan Juke, 2020 (46 л), Renault Logan, 2015 (50 л), Toyota Auris, 2011 (55 л), Mitsubishi Outlander, 2020 (60 л), KIA Sportage, 2019 (62 л) и BMW 5 Series, 2011 (70 л).

Защо не е лесно да се събере тази "великолепна седморка"? Първо, защото не всеки е готов да прекара половин ден от работното си време, въртейки кръгчета по писта "Чайка" в Киев, и второ, според условието на експеримента е да се изхаби абсолютно цялото гориво в резервоара и по всички тръби и горивни линии, тоест колите да спрат напълно. А не всеки би се навил това да се случи на колата му. По същата причина са избрани само модификации на бензин, защото би било по-трудно да стартирате дизелов двигател след такъв експеримент.

След като колата спре, може да й се долее само точно 1 литър бензин, достатъчно, да стигне до бензиностанцията в близост до пистата. И там се пълни "до горе". Така резервоарите за гориво на всички участници ся почти напълно празни (тоест грешката ще бъде минимална) и ще може да се установи колко всъщност побират.

Двоен експеримент

Очаквано, всички автомобили пристигат с минимално, но различно количество бензин в резервоара. При някои от тях бордовият компютър показва, че могат да изминат още 0 км, а при други - почти 100. Няма какво да се прави - започва източването на "ненужните" литри. Попътно става ясно колко могат да изминат колите със светнала лампичка, като изненади не липсват.

Най-много кръгчета по малкия пръстен на "Чайка" навърта KIA Sportage, в чийто резервоара има най-много бензин. Renault Logan също прави доста обиколки, но в крайна сметка спира първо. Наливат му точно литър. След няколко обиколки горивото в резервоара на Nissan Juke и Skoda Fabia също свършва, а после и на останалите участници. С изключение на Toyota Auris! Тя продължава да върти обиколки и явно няма намерение да спира, въпреки че за да ускори процеса, шофьорът й увеличава темпото! И това въпреки факта, че преди старта на експеримента, бордовият й компютър показва 0 км (!) оставащ пробег.

В крайна сметка горивото й свършва няколкостотин метра преди бензиностанцията. Излиза, че Auris с нейната CVT скоростна кутия успява да навърти 80 км от нулата! Други от участниците карат с по-малко "празен" резервоар, като навъртат средно 15-20 км. По този начин, дори ако лампичката за гориво в колата ви светне, може да сте сигурни, че все още имате пробег от около 40 км. Разбира се, това зависи от маниера на шофиране, а и не трябва да се злоупотребяват редовно.

Налей "до горе"!

Преди колите да бъдат заредени на бензиностанцията, която се намира на около 2 км от пистата, организаторите проверяват точността на колонките с помощта на техническия резервоар. Как става това може да се види в клипа по-долу. Трябва да се има предвид, че допустимата грешка на 10 литра е +/- 50 милилитра.

Колонките и участниците са готови - зареждането започва! KIA Sportage първи "утолява жаждата" и потвърждава предположенията - резервоарът побира 8 литра повече от обявените 62. Общо 70 литра, а горницата е достатъчна за около 100 км допълнителен пробег. Skoda Fabia с компактните си размери успява да побере допълнителни 5 литра, което също е добро увеличение! Общо - 50 литра "до горе".

Toyota Auris спира с изненадите - само 2 литра отгоре, а Mitsubishi Outlander е напълно доволен със своя "допълнителен" 1 литър. В резервоара на Nissan Juke се побират 4 литра отгоре. Героят на деня обаче е скромният Renault Logan, чийто 50-литров резервоар успява да събере 69 литра! Тоест, горница от цели 19 литра! При разход от 7-8 литра на сто километра това са допълнителни 200 километра. Никак не е лошо. А BMW Серия 5 е точен по германски - обявени 70 литра и заредени 70 литра.

Всъщност, този експеримент се оказва едновременно неочакван и практичен. И показва, че обемът на резервоара за гориво, посочен в техническите характеристики на автомобила, не винаги съответства на истината. Разбира се, има коли с прецизни резервоари, но това е по-скоро изключение. Повечето модели могат лесно да поберат повече гориво от обявеното.

Снимки и видео: Първи Автомобилен и Автоцентър

fallback
  • #9
    Шишо ( преди 2 години )
    А така наречения газов резерв? Защо цистерните са в земята? Експериментално напълнено шише от кола 2л с бензин лятото зимата се смачква и като го отвориш изчезват почти 200 минилитра заради температурната разлика.
  • #8
    Тино ( преди 2 години )
    Нисан Тино 2,2 CDI 100 KW по документи събира 60 литра нафта. От половината по уреда допълвам догоре излизат около 25 литра. Не е до капачката. Мисля че са верни показанията на бензиностанциите. Със газта има мушенгии защото има налягане и някой мошеници тъпчат въздух вместо газ.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    На Фабио(45) и на Октавия(50) и двете производство 2002г съм наливал по 56 като има нещо и в резервоара.
  • #6
    CHINA CAR ( преди 3 години )
    Great Wall H6 при заявени 53 литра съм зареждал над 69. Но тези 16 допълнителни литри трябва да се зареждат значително по бавно. Явно това е някакъв буфер който не е препоръчително да се запълва.
  • #5
    До 2 ( преди 4 години )
    За Renault Logan (Dacia Logan) потвърждавам с 2 ръце, тъй като служебните ни коли са такива и всеки колега знае, че ако ще тръгва на дълъг път (800-900+ км) задължително пълним до капачката, защото това са едни 18-19 литра допълнително от обявените в книжката на колата.
  • #4
    Минчев ( преди 4 години )
    Обикновено производителя не смята обема на гърловината/тръбата до резервоара.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    и vw sharan новия модел е с около 10 л разлика и аз така си мислех че ме баламосват на бензиностанциите , но в Германия и Франция разбрах че не е така , даже има разлики в течение на времето и пробега в една и съща позиция на бензиномера литрите са различни т е 1/2 като съвсем нов беше около 37 л сега към 70 000 побира около 40л при обявени 70 л за пълен
  • #2
    Василев ( преди 4 години )
    Renault Logan с резервоар от 50 литра да напълни 69литра. Хайде стига бе. Та това са почти 40% разлика. Или франсетата са сложили два резервоара или някой не е мерил както трябва. Въобще цялата статия е безсмислена.
  • #1
    Дифорс Валвматиков ( преди 4 години )
    Преди години се наложи да се изложа по подобен начин на бензиностанция на Лук Ойл. Купих си друг употребяван автомобил и при зареждане резервоара ми побра с два литра и нещо повече от показанията на прозводителя и се обърнах към управителя на обекта със съмнение в точността на колонката. Човекът излезе коректен и без да влизаме в спорове извади 20 литров уред, който напълни до чертата, т.е. точно 20 л. Наложи се да се извиня за притеснението и повече не съм коменирал точността на колонките.
fallback
Последни