fallback

Tesla изпревари дори Toyota и вече е най-скъпият производител

Растящите случаи на Covid-19 се дължат на фалшиви тестове, настоява Илон Мъск

Tesla все още не е дори сред 25-те най-големи автомобилни производители в света, но след поредното поскъпване на акциите си вече е най-скъпият, изпреварвайки дори уж недостижимия лидер Toyota. В сряда ценните книжа на американската компания вече се търгуваха по 1100 долара - петкратно увеличение спрямо същия месец на миналата година, когато вървяха по 230 долара. Така пазарната капитализация на Tesla достигна 205 милиарда долара.      

      Компанията на Илон Мъск произвежда под 400 000 автомобила годишно и нито веднъж в историята си не е отчитала годишна печалба, но въпреки това изпревари Toyota, която произвежда 9 милиона автомобила и чиято печалба за миналата година бе близо 20 милиарда долара. Капитализацията на японския гигант е 200 милиарда долара при цена от 61 долара на акция.

Ако се калкулират задълженията и вземанията обаче, Toyota все още е първа с обща стойност 284 милиарда, срещу 207 милиарда за Tesla, изчислява статистическата компания Sentieo.      

      Неудържимият възход на акциите на Tesla продължава да удивлява някои анализатори, които наскоро изчислиха, че дори да утрои сегашното си производство, на компанията ще й трябват 57 години, за да изплати първоначалната инвестиция в ценните й книжа. За сравнение при BMW акциите се изплащат на седмата година. Самият Илон Мъск с един от прословутите си туитове обяви, че акциите на компанията му са "твърде надценени". Тогава цената им бе едва 755 долара.   За разлика от Tesla, книжата на традиционните автомобилни производители поевтиняват напоследък заради негативните ефекти от паниката и карантинните мерки около коронавируса. Акциите на Toyota са се обезценили с 12 на сто спрямо февруари.      

Илон Мъск продъжава да оспорва общоприетото мнение за Covid-19 в САЩ

   Междувременно Илон Мъск за пореден път се обяви против общоприетото мнение за Covid-19 в САЩ, заявявайки, че отчитаният напоследък ръст в броя на носителите на вируса се дължи на "фалшиво позитивни тестове", и че много хора, починали от други заболявания, се отчитат като жертви на т. нар. пандемия. По-рано Мъск бе казал, че паниката от коронавируса е глупава, а карантинните мерки - "фашистки".

   

fallback
  • #19
    Bravo ( преди 4 години )
    Илон Мъск е с различно мислене затова и ще печели не ,като повечето овце с този фалшив корона вирус.
  • #18
    356 ( преди 4 години )
    Тук с Тесла, малко се получава така, както в ония времена комунистическите.Знаехме "западни" лукс стоки и повтаряхме колко са невероятни и т.н, но никой не ги беше ползвал, само един чул, че друг разказвал, как трети еди какво си, но всеки "знаеше",че са супер.Така и сега със Тесла, аз лично съм виждал една Тесла спрела в Люлин 8, това е всичко. Колко от вас са виждали друга, хайде може и в движение.Е. Всичко друго е излишно да коментирам.Нищо че има по 30 статии в минута за Тесла.Какви ли не!
  • #17
    #14 ( преди 4 години )
    Айде 3 в най-ниската си версия 30 000Е; следващ 40 000Е; най-мощния до 500км. -50 000Е. Тесла 3 се очаква да е 40-50 000 с производството в ЕУ - Берлин.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Тази статия в немски сайт няма да я видите...Ония *** кръв яко! От 10г. тесла е само провал в какво ли не в техните медии! Един електрически модел неможаха да изкарат дето да си го поръчаш и да дойде до 1г. а оня ще им направи фабрика на носа....от 30г. изостават ама сега го оплескаха с най силната си индустрия....една фабрика нямат за батерии....
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    И без това в пряко сравнение с повечето електромобили като Несан и Хюндай, Тесла има по-добри материали в купето и по-добра шумоизолация.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Tesla са набрали скорост с развитието и иновациите. До края на годината ще представят 4-то поколение ел. задвижване. Другите са на 1-во или 1,5-то. След модел У, колите им като структура и технологии вече не отстъпват на най-добрите европейски образци и ги изпреварват в някои отношения. Изостават със сглобката, но наваксват учудващо бързо. По финансови причини спестяват някои неща, като шумоизолация, но с поевтиняване на батериите ще освобождават ресурс за такива неща.
  • #13
    четящ ( преди 4 години )
    Който наистина следи и се интересува какво се случва с Телса, ще разбере защо са толкова високи акциите им. Няколко изречения няма да ми стигнат да обясня на скептиците, защо не е безумие цената на компанията. Имайте предвид, че по-големите оптимисти предвиждат до ~5год цената на акциите да скочи дори още 5-6 пъти спрямо сега. Смейте се и плюйте, но този век едва ли ще се появи друга личност, която ще може да се мери с това, което Елън Мъск прави и предстои да направи навсякъде, където пипа.
  • #12
    #13 ( преди 4 години )
    Какво значи произвежда успешно другите неуспешно ли произвеждат а и цените на Y от Берлин далеч няма да са близки до ID3 както твърдиш иначе не е изключено да направят модел 3 комби и по-малък модел като ID3
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Идеята е че в бъдеще ще караме електрически коли а само Тесла ги произвеждат успешно! За тези които не следят темата, Тесла изгражда гигафабрика в Берлин и се очаква да произвежда там модел 3 и Y на цена близка до тази на неизлезналият все още ФВ I.D.3! Отделно се знае че мощности за производство на батерии имат Тесла и някой китайски фабрики, но китайците не успяват да направят кола като тесла.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    С оглед на това че Тесла продава повече електромобили от тойота, фв, ренде, Форд и т.н. взети заедно не виждам нищо учудващо! Като гледам какво правят останалите доста още ще скачат акциите с увеличаване на заводите....
fallback
Последни