Второто поколение на Audi Q5 бе представено преди 4 години. Поради това германският автомобилен производител извърши планова модернизация на кросоувъра в стила на Audi A4/A5. Актуализираният модел ще се появи на пазара в Европа тази есен. Малко по-късно компания ще му направи Audi SQ5, след което гамата ще се попълни с купеобразната версия Sportback, който ще бъде конкурент на BMW X4 и Mercedes GLC Coupe.
Моделът има нови брони, а радиаторната решетка вече има по-тясна рамка, отделена от фаровете. За спортната версия S line е направена нова решетка в стил "пчелна пита", така че да бъде по-лесно разпознаваема от обикновените, където ламелите са хоризонтални. Новите прагове в долната част на вратите са проектирани за да увеличат визуално клиренса, а към асортимента на джантите бяха добавени 21-цолови. А "по-пълните" брони добавиха 19 мм към дължината на колата.
Още в базовия вариант оптиката, както и преди, е LED, а срещу допълнително заплащане може да се поръчат матрични фарове. Нова опция са задните светлини с OLED, които дебютираха през 2016 г. на спортния TT RS. Те се отличават с необичайно ярка и равномерна светлина и конфигурацията на секциите може да се променя в зависимост от ситуацията.
Интериорът не се е променил много. Основната новост е следващото поколение мултимедиен комплекс MMI с 10.1-инчов сензорен екран. От централната конзола е изчезнал блокът за управление с кръглия контролер, така че мултимедията вече може да се командва само чрез сензорния екран със звукова обратна връзка или с глас. Срещу доплащане може да се поръча и 12,1-инчов екран на цифровия приборен панел.
На пазара в Европа ще се появи версията Q5 40TDI с 2,0-литров дизелов двигател от ново поколение с алуминиев блок на цилиндрите, подпомогнат от 12-волтов стартер-генератор. Трансмисията в тази версия е 7-степенна роботизирана S tronic. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е 7,6 секунди.
Още снимки на модела - в галерията:
По традиция, 2.0 TDI двигателят ще има две по-мощни версии, а гамата двигатели ще бъдат допълнени от два бензинови 2.0 TFSI турбо. Освен това за Европа всички те ще имат 12-волтова хибридна система. По-старият 3.0-литров V6 турбодизел ще има само една версия и ще получи 48-волтов стартер-генератор.
Снимки: Motor