Не е тайна, че всички автомобилни състезания струват много пари и не е толкова лесно да влезете в някой отбор. Особено когато става дума за кралската класа - Формула 1. В същото време обаче може да си купите болид за лична употреба. И противно на общоприетото схващане, най-бързите автомобили в света не струват цяло състояние. Всъщност, цената им дори може да е по-ниска от C-класата.
Британската застрахователна компания Hagerty International се счита за един от световните лидери в анализа на пазара на класически автомобили и оценката им. Тя също така се занимава с продажбата на болиди от Формула 1 и редки и колекционерски автомобили. Според експертите й, въпреки много големия ценови диапазон, болид от F1 от 70-те години може да бъде закупен за около 200 000 паунда (към 240 000 долара). Разбира се, тези на легендарните състезатели струват много повече. Така например, болид на Михаел Шумахер се оценява на около 6 милиона паунда (над 7 милиона долара).
И все пак е абсолютно реалистично да си купите такъв автомобил, която ще бъде лесен за управление, няма да фалира собственика си и има право да участва в исторически състезания като Goodwood Festival of Speed, Monaco Historic Grand Prix, Masters Historics Formula One Championship и други. Цената за екип от механици, който да обслужва исторически автомобил във Формула 1 в състезателен уикенд, за да запази бойното му състояние за две състезания, тренировки и квалификации, е не повече от 10 000 паунда. Това е значително по-малко, отколкото за съвременен състезателен автомобил GT3.
Най-удобни за пилотиране от непрофесионалисти са болидите от 1970-1990 г., защото по-съвременните са много бързи и изискват доста добри умения и подготовка. И все пак, за да участвате в някое състезание, ще е необходимо да се снабдите с подходящ лиценз и документи от Международната автомобилна федерация (FIA).
Интересно също така е, че застраховката на класически автомобил от Формула 1, поне във Великобритания, може да струва не повече от класически бърз Ford, като Sierra Cosworth RS500, въпреки че Benetton B192 е десет пъти по-скъп от Cosworth RS500 и има над три пъти по-голяма мощност.