fallback

Rolls-Royce Cullinan Black Badge: Творение в черно (тест)

Най-ексклузивният SUV в света има само един недостатък - но за нещастие фатален

Вече над сто години Rolls-Royce пише във визитката си: най-добрата кола в света. И даже конкурентите му не го оспорват. Ако животът е благосклонен към вас и преуспеете в онова, с което се занимавате, този автомобил е най-добрият начин да го покажете. И да му се насладите.  

ИМА САМО ЕДИН МАЛЪК ПРОБЛЕМ. И той е, че като видите такава кола, инстинктивно очаквате от нея да слезе 80-годишен джентълмен. Или дубайски шейх. Има доста хора, които искат колата, но не и да създават такова впечатление. За тях е Black Badge. Другите, по-пролетарски компании си имат собствени тунинг ателиета, които се опитват да направят моделите им по-бързи и по-спортни. Black Badge няма нищо общо с това. Неговата цел е просто да направи Rolls Royce малко по-зъл.

Cullinan Black Badge и прочутото ждрело на река Вердон, едно от природните чудеса на Франция. Снимки КОЛЕЛА

ГОЛЯМАТА РАЗЛИКА между Cullinan Black Badge и обикновената кола не е толкова в технологията, а в стила. Най-близката аналогия е в едновремешната фотография: това е негативен образ на обикновената кола, в който бялото става черно. Черни са джантите, черна е еблемата, черен е и Духът на екстаза върху предния капак. Даже колосалната предна решетка е от специално затъмнен хром. Като казваме това, не си представяйте, че в Rolls-Royce просто са посегнали към боята, и после са надули цената. Black Badge има и доста технологични новости.

Даже и Духът на екстаза е черен

ДВИГАТЕЛЯТ Е СЪЩИЯТ като в обикновения Cullinan - ако въобще може да използваме думата обикновен за тази кола - V12 с 48 клапана и 6.75 литра обем . Но тук мощността е малко по-голяма - 600 конски сили вместо 571, а въртящият момент е вече 900 нютонметра. Което е чудовищно.

За почти 116-годишната история на Rolls-Royce това е първият модел с червени спирачни апарати. Гумите са специално произведени от Continental за този модел, за да гарантират минимални нива на шума

Трийсет коня разлика може и да не изглежда много в наши дни - докато не си спомним, че легендарният първи Silver Ghost на Rolls-Royce имаше общо 40. Колкото до нютонметрите, тук те са повече, отколкото при Dodge Challenger Hellcat, Ford Mustang Shelby и даже McLaren Senna. Но целта, естествено, не е високи спортни постижения. Защото тази кола все пак тежи малко над 2.66 тона, без да смятаме шофьора. Целта е да се справя с още по-малко усилие даже от обикновения Cullinan.

ТОЗИ АВТОМОБИЛ ПОЛЗВА новата, изцяло алуминиева архитектура на Rolls-Royce, и това смъква доста от теглото. Но разликата веднага е наваксана с повече лукс в интериора - като например въздуховодите от истинска полирана стомана. Окачването също е доста пипнато. Не се е загубило усещането за вълшебно килимче, което очакваме от един Ролс. Но този Black Badge завива доста по-охотно от обикновения Cullinan. Показателно е, че за пръв път в цялата 116-годишна история на тази марка неин автомобил е получил червени спирачни апарати.

ДРУГАТА РАЗЛИКА с обикновения Cullinan е в бутона Low на скоростния лост. При стандартната кола той просто задържа на първа предавка, за да изпълзите през хлъзгав терен. Тук променя, или по-точно скъсява, предавателните числа, което е доста удобно за планински изкачвания. Бутонът за офроуд режим си остава, както и солидният просвет (адаптивното окачване се повдига и го увеличава с допълнителни 4 см). Но до момента нито един Cullinan не е забелязван да гази в калта, и не очакваме да се случи.

Това е автомобил, в който удоволствие доставя пътуването, а не шофирането. Интериорът е получил точно това маниакално внимание към детайла, което очакваме. Достатъчно доказателство са плоскостите от така наречения Тechnical Carbon - косо подрязани въглеродни влакна, които се лакират на шест слоя, след това съхнат в продължение на 72 часа, след което започва епичният процес по полирането им, отнемащ 21 дни. Естествено, всичко се прави на ръка.

Случайна среща с McLaren 600LT край едно провансалско селце. От пръв поглед личи коя тук е спортната кола. Но всъщност Cullinan има с 8 конски сили и с 280 нютонметра повече

В BLACK BADGE КЛИЕНТИТЕ могат да имат и знаменития звезден таван, познат от Phantom. И да организират неговите 1344 оптични влакна във всякакви възможни конфигурации. Предлага се също и стъклена разделителна преграда от шофьора, което вероятно би се харесало на националния щаб по коронавируса. Нашата тестова машина я няма, но пък компенсира с други глезотии.

Не са много автомобилите например, в чиито технически данни пише колко килограма може да носи...  седалката за пикник. 210 килограма, ако случайно се чудите. Това е екстра, която напълно ще оцените сред пейзажите на Прованс. Особено ако в хладилника между задните седалки блажено се изстудява бутилка Chablis.

Всеки детайл от т. нар. Technical Carbon означава 6 слоя лак, 72 часа съхнене и после 21 дни старателно полиране на ръка

САМО МЕЖДУОСИЕТО НА ТАЗИ кола е почти колкото цялата дължина на Fiat 500, така че няма да страдате от липса на място. Килимчетата от овча вълна са приятно дебели.  

Rolls-Royce Cullinan BB

5.2 секунди 0-100 км/ч

600 к. с. максимална мощност

900 Нм максимален въртящ момент

Седалките са от ръчно ушита, свръхкачествена кожа. Избродираният върху тях символ за безкрайност е вдъхновен от великия сър Малкълм Кембъл, постигнал някои от рекордите си за скорост през 30-те години именно с двигатели на Rolls-Royce. Отвътре вратите се затварят автоматично с бутон, а в тях удобно са разположени и чадъри. Вратите са така конструирани, че да пазят праговете и да не окалвате панталона или роклята си, когато слизате.

И двете задни места си имат собствена развлекателна система. От Rolls-Royce дори са надмогнали себе си и са направили екрана на мултимедията сензорен - въпреки дълбокото си отвращение към отпечатъците от пръсти. Иначе колата има head-up дисплей, адаптивен круиз контрол, асистент за автоматично паркиране и нощно зрение с разпознаване на пешеходци и животни.

КОГАТО СТАВА ДУМА за Rolls-Royce, за цената обикновено не се пита - ако се налага да питате, значи не можете да си я позволите. Все пак ще ви кажем: цената на Cullinan Black Badge е 314 500 евро, с няколко десетки хиляди над обикновения модел. Тестовата ни кола, с шепа приятни допълнения, вдига летвата до 361 хиляди евро.

Чували сме най-различни критики към този автомобил: от естестически до недоволство, че не е предвидено свързване с Android Auto или Apple Car Play. Ние обаче намерихме само един недостатък на Rolls-Royce Cullinan Black Badge. И той е, че наистина не можем да си го позволим.

Още снимки от теста на Rolls-Royce Cullinan Black Badge вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    брато, не се газирай. Естествено, че не мога да си позволя Ролс. Просто ме кефи, че това е кола, която продава най-вече стил, а не някакви смайващи нови джаджи, и поради това определен тип селски стопани не го харесват.
  • #7
    Fury ( преди 4 години )
    Нали си знаете, че никой който може да си позволи такава кола няма да влезе да си губи времето в този форум. Всички тука, които са голяма работа карат таралясници за около 5-10 хил. лв. Така че приемайте информацията само като такава и не си фантазирайте :)
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Не, той #2 е третия пол! Викат му ВАГи-налчето! Прав си обаче за това, че не го слуша главата
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Ти вероятно си от третият тип хора с жълтите книжки, които си мислят, че са от типа човеци, които могат да си я позволят тази кола! Добре е, че има индивиди, като теб, за да не останат без работа психиатрите! П.С. Я кажи колко Ролса смени и колко милиона мили им навъртя? Сподели нещо за поддръжката! Чупят ли се, как са?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    един куфар пари а карбонови спирачки няма
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    и слава богу. Някои неща трябва да си останат недостъпни за определен тип хора
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Започвам да пестя от закуски... Майтап! Дори и да ги имам парите, никога, ама абсолютно никога не бих си взел това нещо. Бих предпочел 7-*** серия или Ес-клас, а не тази тухла четворка, ако държах толкова на лукса. Прекалено снобарски са ми Ролсовете. Или ако е Ролс Ройс, то задължително от старите, които си бяха английски и бяха 100% ръчна изработка и всеки екземпляр беше уникален.
fallback
Последни