fallback

15-те най-бързи коли за под 30 000 долара в България

Сравнението с Америка не е в полза на нашия пазар, що се отнася до скоростта

Статията за 15-те най-бързи нови коли, които можете да си купите в Америка с 30 000 долара, ни подтикна да проверим как стоят нещата в България. Европа и Америка винаги са били два различни свята, що се отнася до автомобилите. В САЩ първи обърнаха внимание на вредните серни и азотни емисии, но пък и до ден-днешен контролът върху парниковите газове е несравнимо по-хлабав, отколкото в ЕС. Има и още два фактора, които правят САЩ страната на големите двигатели: чувствително по-евтиният бензин и фактът, че повечето градове са се развивали през модерната епоха и са предвидени за големи количества автомобили.

В САЩ можете да имате Subaru WRX с двулитров боксер, 268 коня и задвижване на четирите колела за 27 495 долара. Но високите му парникови емисии го правят неподходящ за Европа

Все пак доскоро между тези два смята имаше равенство, когато ставаше дума за скорост на достъпна цена. На американските тежки V8 чудовища Европа отговаряше с по-леки и компактни модели, но с по-ефективни двигатели. 2020 обаче промени това.

Новите лимити на ЕС за въглеродния диоксид и налаганите покрай тях глоби безмилостно разредиха броя на наистина интересните автомобили. Особено в по-ниските ценови сегменти. По-пъргавите версии внезапно изчезнаха от каталозите на вносителите. Произволен пример: в ценовата листа на Ford за България вече го няма Focus с 1.5 Ecoboost и 150 коня. В същото време новите системи за безопасност, които ЕС вече изисква задължително, и нуждата от филтър за твърди частици и при бензиновите агрегати повишиха още малко цената. Така че днешното сравнение вече е изцяло в полза на Америка, що се отнася до скоростта. Впрочем в останалите страни от ЕС нещата стоят още по-зле, защото цените на повечето модели у нас са по-ниски в сравнение със Западна и Централна Европа.

За сравнението сме взели само цени от листите на официалните представители, а 30 000 долара сме приравнили на 52 772 български лева по курса от 27 март.

Eто 15-те най-бързи автомобила в България за под 30 000 долара:

fallback
  • #12
    Селянин ( преди 4 години )
    Изводите са два: 1. Производителите занимариха развиването на бензиновите двигатели за сметка на дизеловите. И през последните години си играха на проба грешка с разни трицелиндрови обиди към купувачите. 2 ЕС обрича на гибел радостта от шофирането.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Баш 210 си е максималната скорост на Civic седан 1.5. Ако е със CVT, а е с ръчни скорости, дори е 200 км/ч
  • #10
    Някой си ( преди 4 години )
    На Хондата максималната скорост е 230 км/ч., а не 210км/ч.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 говориш за дачия... няма нужда от още една статия за нея.. Всеки знае какво е и какво не е....
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Стига с тези статии, не сме на състезание аман от избиване на комплекси. Дайте сега статия за тези които са най-икономични, ремонта не е скъп, стават за нашите пътища които често направо липсват и не се обезценяват с 80% за 3 години.
  • #7
    ( преди 4 години )
  • #6
    нямам пари ( преди 4 години )
    300 000 голям избор!!! гледайте малко
  • #5
    77777 ( преди 4 години )
    Шкода за 52 хиляди. Май вече е належащо да идва новата криза. Самозабравиха се
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Само фиестата, полото и минито стават за нещо. Останалото е пълен смях- само 1.5 двигатели. ЕС уби европейското автомобилостроене. Само 2-ра ръка някой свестен автомобил преди всичките регулации има смисъл за човек, искащ кола, която доставя поне малко удоволсвтие. Който иска да се придвижда от точка А до точка Б, може да вземе произволна нова кола, да я кара докато мине гаранцията (и без това след нея двигателя ще е за основен ремонт) и толкова
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Нова не знам, но Subaru STI в доста добро състояние може да се намери на пазара за тези пари, а WRX може да се вземе почти нов. А за тези отдолу SWIFT и Cupra.
fallback
Последни