Думата „тунинг“ и марката Rolls-Royce си противоречат на принципна основа. Това не попречи на германската фирма за доработки Spofec да започне работа по Phantom.
„Екипът на Spofec притежава дългогодишен опит, за да облагороди с вкус ексклузивен автомобил като Rolls-Royce Phantom“, гласи прес съобщението. Въпросът е: какво има да се облагородява на един Phantom?
Според Spofec на първо място това са дизайнерски части от карбон. Предната престилка на Spofec замества серийната броня. Според тунинг-фирмата тя не само променя външния вид на автомобила, но и добавя сила на притискане на предните колела при висока скорост.
Променени са също така праговете с високо поставените отвори зад предните калници. В задната част е с изцяло променена броня и с фин спойлер, който допринася за оптималния аеродинамичен баланс.
Друг важен дизайнерски елемент са специално изработените джанти SP2 с размер 10Jx24 с гуми 295/30 R24 . Конструкцията и производството им са дело на американската фирма Vossen. Те са с девет двойни спици и голяма централна част, която покрива гайките. Те са с висока здравина и са подходящи и за Phantom EWB с удължено междуосие. Цветът им е по избор на клиентите.
Rolls-Royce Phantom притежава въздушно окачване, но Spofec са създали специален команден модул, който снижава каросерията до скорост от 140 км/ч с 4 сантиметра. При висока скорост тя се вдига до нормалното си ниво.
Подобрена е и мощността на 6,75-литровия V12 с промяна на софтуера. Плюсът е 114 к.с. и 110 нютонметра въртящ момент. С 685 к.с. и 1010 нютонметра Spofec Phantom ускорява до 100 за 5 секунди, а версията с удължено междуосие – с една десета по-бавно. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
Снимки: Spofec
Вижте още снимки в галерията: