fallback

Забравените студии: Alfa Romeo Carabo (1968)

Марчело Гандини показва първата си идея за Lamborghini Countach

Две години, преди да създаде първия си супер спортен автомобил – Lamborghini Miura – Марчело Гандини, който през 60-те години работи в дизайнерското студио на Нучо Бертоне, показва концепция за състезанието Wedge War. Автомобилът, който дебютира на автосалона в Париж през 1968 г., се нарича Alfa Romeo Carabo.

Прототипът се базира на работещ модел Alfa Romeo 33 Stradale. Той притежава 2-литров осемцилиндров двигател, разположен в средата на автомобила и 6-степенна кутия. Мощността му е 233 к.с. при 8800 оборота в минута и 200 нютонметра максимален въртящ момент при 7000 оборота в минута. Максималната скорост е 250 км/ч, а теглото – само 1000 килограма.

В началото на 1968 г. Alfa Romeo поръчва на студията Bertone, Italdesign и Pininfarina да разработят три шоу-автомобила на базата на Stradale, които да повишат интереса към серийния модел. Създаденият от Леонардо Фиораванти модел на Pininfarina е заоблен, докато каросериите на Bertone и Italdesign са клиновидни и доста по-модерни по тогавашните представи.

Фирмите разработват студиите на собствени разноски. Приносът на Alfa Romeo се ограничава до безплатната доставка на шаситата. Първи представя творението си Bertone. То е наречено Carabo, представител на семейството на наземните бръмбари (от латински Carabidae). Тяхната зелено-оранжева окраска краси каросерията и на автомобила.

Разпределението на масите му е оптимизирано за максимално представяне на автомобила, висок едва 990 мм. Останалите му размери: дължина – 4176 мм, широчина – 1785 мм и междуосие – 2350 мм.

Alfa Romeo Carabo никога не влиза в серийно производство, но ножичните врати и дизайнът оживяват в Lamborghini Countach и Diablo. Автомобили като Lotus Esprit също имат клиновидна форма.

Днес Carabo се намира в музея на марката в Арезе и притежава V8 от Montreal.

Вижте още снимки в галерията:

Снимки: Alfa Romeo

fallback
fallback
Последни