fallback

Брюксел е първият град, който ще забрани мотоциклетите

Проучване показва, че те са по-вредни за околната среда от автомобилите

Белгийското правителство разглежда възможността за забрана на влизането на мотоциклети в някои райони на Брюксел. Според проведено изследване, този вид транспортни средства нанася по-големи вреди на околната среда от автомобилите.

Забраната ще бъде въведена заради парниковите газове и фините прахови частици, които ще се появат в атмосферета над града догодина, след което ще попаднат и в почвата. Техните прогнозни обеми вече са пресметнати от агенцията Brussels Environment, като благодарение на това изследване ще бъде изяснено и кои райони на града е най-добре да бъдат затворени за мотоциклети.

Друго изследване, проведено във Франция, показва, че мотоциклетите изхвърлят 11 пъти повече въглероден диоксид (CO2) и 6 пъти повече азотен диоксид (NO2) от автомобилите. Това се дължи на факта, че новите коли вече отговарят на стандартите Евро-6, докато двуколестните превозни средства с двигател с вътрешно горене едва догодина ще бъдат задължени да преминат на Евро-5.

Засега все още не е ясно какво решение ще вземат властите в столицата на Белгия. Както и не е ясно, дали те ще отчетат, че при преминаване през града двигателят на мотоциклета работи много по-малко време от този на автомобила. Това се дължи на факта, че мотоциклетите почти през цялото време са в движение, а не стоят в задръстванията както автомобилите.

Снимка: Carsweek

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Всички знаем за ограничеността на французи и белгийци, ама чак толкова... самозабравили са се
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    "11 пъти повече въглероден диоксид (CO2)" - моля? Тази величина е право пропорционална на разхода на гориво и не може да бъде променена с никаква система, била тя хардуерна или софтуерна. Аз имам 6 цилиндров бензинов автомобил с разход 12-14л/100км градско. Т.е. един мотоциклет трябва да харчи около 120-140 литра градско... сериозно ли? Дори да се сравнява с някоя 3 цилиндрова малолитражка, пак разходът на мотоциклета трябва да е над 50л/100 за да оправдае това твърдение.
  • #7
    До коментар #1 ( преди 5 години )
    Не са толкова опасни машините, опасни са операторите! Машината каквото й наредиш, това прави (не говорим за експерименти с изкуствен интелект де). Предпазлив водач на мотоциклет, каращ съобразено, е в пъти по-безопасен от някой джигит с голфара, бмв, мерц или друга подобна, който се е качил на колата за да се прави на безсмъртен! Най-важния фактор е човека, който управлява. След това вида на МПС-то, мощността му и т.н.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Поредната "статия" която лъже и манипулира най-нагло. Мотоциклетите са най-екологични МПС-та с ДВГ. Харчат малко и не стоят по задръствания, а се движат. Така, че поредната джендърска простотия си я наврете... знаете къде!
  • #5
    Разходомер ( преди 5 години )
    "11 пъти повече въглероден диоксид (CO2)" - това означава 11 пъти по-висок разход на гориво. Как го мерят това? Дори да броят на човек и сравняват 7-местна кола с едноместен мотоциклет, пак трудно ще излезе сметката - мотоциклетът не харчи два пъти повече от кола. Някои по-малки моторчета дори горят по-малко от градска кола.
  • #4
    Achtung ( преди 5 години )
    Брюксел се джихадизира, трябва само по джапанки да разрешат, всичко останало да забранят и ще са щастливи
  • #3
    I am robot ( преди 5 години )
    Тия вече ептем ги апат петлите!
  • #2
    Мотористи ( преди 5 години )
    Моторите са шумни,а това също е екоПроблем!Собствениците им нарочно ги форсират-да се знае колко са велики и колко малки са им пишлетата.Кефът за един-два кара мотоциклет е тормоз за стотици(най-вече звукът)
  • #1
    Пешо Моториста ( преди 5 години )
    "...понеже нарушават половината правилник...""... На много малко места, като в Италия, е разрешено на двуколесните да се движат между две ленти..."А BMW-тата и пернишките голфове ще ги забранявате ли?
fallback
Последни