fallback

Германци разработиха принципно нов електромотор

Корпусът му е от полимер, а ефективността - около 98%

Група изследователи от германския Институт по химични технологии (ИХТ) към Дружество "Фраунхофер", заедно с най-стария технически университет в страната - Технологичния институт в Карлсруе, разработи електромотор с корпус от полимер. Учените са успели да подобрят охлаждането на двигателя, което увеличава неговата ефективност. Много е вероятно този мотор скоро да намери приложение в електрическите и хибридни автомобили.

Изследователският проект DEmiL предвижда разработването на електрическия двигател с интегриран лек корпус и директно охлаждане на статора и ротора. "Както всеки знае, електрическият двигател се състои от въртящ се ротор и неподвижен статор. Електричеството минава през медната намотка на статора и именно тук се появяват повечето загуби. Нашата цел е да се отървем напълно от тях", обяснява Роберт Мартен от ИХТ.

За да не се допусне прегряване, конвенционалните електрически двигатели са затворени в метален корпус, свързан с охлаждаща муфа, пълна със студена вода. Изследователите от ИХТ предлагат да се действа по друг начин: те са заменили кръглите проводници с плоски, което позволило да се направят охлаждащи канали вътре в самия статор, както и да се повиши термичната ефективност. Разсейването на топлината в мястото, където тя се генерира, е позволило на учените да се откажат от металния корпус и да го заменят с такъв, изработен от армирани влакна на термореактивна пластмаса. Ефективността на такъв двигател е около 98%.

През декември миналата година японският автомобилен производител Honda създаде флуорид-йонни батерии с твърд електролит, които работят при стайна температура. В сегашното си развитие такива батерии изискват високи температури за нормална работа - повече от 150 градуса по Целзий.

fallback
  • #9
    Blackthorn ( преди 5 години )
    И че се троши като да си *** найката!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    По-скоро направено с цел олекотяване, особено важно при монтиране на двигателя директно на оста на колелото за намаляване на подресорната маса. Допълнително изхвърлянето на метала е създало проблем с температурата, но вкарват второ усъвършенстване, с което активно охлаждат и ще могат да намалят температурата и съответно съпротивлението още повече. Това сигурно ще добави тегло. Като се тегли чертата, по-скоро ефектът е положителен, но това няма да помогне да имаме читави журналисти..
  • #7
    Брандо ( преди 5 години )
    Общо взето безсмислена работа. Целта е била сваляне на теглото и са заменили металния корпус с полимер. Спестили са от половин до един килограм, но.....сега част от температурата няма къде да отиде и са вкарали охлаждаща течност в статора.В един автомобил обаче са поне два електромотора, изискващи достатъчно сложна и повече система за охлаждане, обезмисляща усилието.
  • #6
    Читател ( преди 5 години )
    Последните две изречения - ?????
  • #5
    Ко4о ( преди 5 години )
    Поредната измама от швабите! Няма такива *** като тях - след дизелгейт трябва да изминат поколения, за да измият имиджа си на откровени лъжци и мошеници!
  • #4
    Нев ( преди 5 години )
    Ми то и ба днешните конвенционални ел. Двигатели КПТ-в 98%
  • #3
    Нев ( преди 5 години )
    М
  • #2
    Име ( преди 5 години )
    Тоя статор да не служи само за охлаждане бре......пластмасата какъв магнитопровод може да бъде?
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    да не се окаже по-късно, че само софтуера са разработили...да показва 98% ефективност вместо реалните
fallback
Последни